Ik wil stoppen met blowen.. ik blow nu al 2 jaar elke dag 1 jointje een anderhalf uur voor het slapen. Wat kan ik nu het beste doen?

Toegevoegd na 8 minuten:
En het word zeker lastig voor mij om de eerste tijd in slaap te komen =/

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb geen tips meer, er staan er al zoveel, maar vind het knap van je dat je wilt stoppen ! Succes ermee, waar een wil is is een weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel veel succes!

Antwoorden (12)

Niet meer kopen en niet meer opsteken.
Je hebt het nergens voor nodig. blijkbaar is het gewoon een gewoonte geworden, en eerlijk gezegd geen erg slimme.
Na een week of twee zul je merken dat je ook gewoon weer in slaap kunt vallen zonder. Vervang dat avondritueel eventueel door iets anders, en dan bij voorkeur een activiteit, niet een of andere substantie. Lezen ofzo, of een warme douche.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
En van een tijdje met weinig slapen, is nog niemand dood gegaan
Voor mij helpt het volgende, maar dan met gewoon tabak roken;

Je moet voor jezelf een goede reden hebben om te stoppen, en elke keer als je zin hebt om te blowen/roken, denk je daaraan. Ik bijvoorbeeld bij sigaretten:

"Je hebt er niks aan, je gaat er van stinken, en het kost me 100 euro per maand."

Dit weegt voor mij echt niet op tegen de pluspunten van het roken.
Misschien kun je voor blowen zo'n zelfde beredenering maken.

Daarbij, ook niet meer naar de shop gaan, zorgen dat je zelf niks op voorraad hebt.

Al je vrienden vertellen dat je wil stoppen, en vragen of ze je geen jointje meer willen aanbieden.
Vertel ze ook dat als je om een hijs vraagt, dat ze dan toch 'nee' moeten zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jellinek heeft een heel goed zelfhulp programma voor als je zelf moeite hebt om te stoppen en het kan volledig anomiem. Zie link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zal niet makelijk zijn om te stoppen met blowen
opde de onderstaande site staan 13 tips om te stoppen met blowen.
Succes

Toegevoegd na 5 minuten:
Begin met een 30 dagen trial: Dertig dagen stoppen is makkelijker vol te houden dan voorgoed te stoppen. Zeg tegen jezelf dat je dertig dagen stopt en dat je daarna terug mag blowen. Als je dan nog wilt, tenminste. Want na de dertig dagen zul je pas echt merken wat het verschil is tussen een leven met of zonder marihuana. De kans is groot dat je dan zelfs helemaal geen weed meer wilt roken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik doe hetzelfde als jij, en hoewel ik geen noodzaak zie om te stoppen, weet ik wel een aantal manieren. Ten eerste, waarom blow je om te slapen? Een gewoonte moet je doorbreken, dit duurt ongeveer een week of twee, en dan slaap je weer lekker in. Het wordt lastiger als je blowt zodat je niet piekert, in dat geval moet je zorgen dat je problemen ed bespreekbaar zijn, zoek via je huisarts of het ggz professionele hulp. Als je echt veel moeite hebt met inslapen kun je overwegen een homeopatische slaapverwekker KORTSTONDIG te gebruiken, vraag ernaar bij de drogist. Maar voor mij geldt, liever lekker slapen met een jtje, dan slaappillen oid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor als je slapen gaat ontspannings oefeningen doen.
Beste is 1 op cd + visualisatie oefeningen.
Misschien helpt dat voor het slapen gaan,
of lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zie dat je alleen blowt voor het slapen ??
Ik neem aan dat je dit bent gaan doen omdat je slaap problemen had??

Als je zonder kan is dat natuurlijk de beste oplossing maar Komen die slaap problemen terug en heb je daar erg veel last van bedenk dan tegen de tijd dat je dokter je slaappillen of anti-depressiva gaat voorschrijven goed dat een jointje minder kwaad doet....

Helemaal zonder hulpmiddellen is natuurlijk het beste maar ik weet uit ervaring dat dit helaas niet voor iedereen zo werkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
o ja.... wat het stoppen betreft;

als je dat echt wilt is het ook echt niet moeilijk, je moet alleen even van de gewoonte af komen.

Neem gewoon iets waarvoor je je veel interesseerd en steek hier extra tijd in, enthousiast zijn vreet namelijk energie, is ook zeer bevordelijk voor het inslapen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Coke snuiven, mogelijk laat je je blow dan liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, zelfmoord plegen is ook zo'n lekkere tip!
Het slaapprobleem is over het algemeen inderdaad waar mensen het meest tegenop zien. Het kan ook echt lastig zijn, maar er zijn ook mensen die er maar twee weken last van hebben. Bij anderen duren de problemen wel twee maanden. Vaak hebben mensen eerst moeite om in te slapen en hebben ze later veel last van dromen (soms nachtmerries). Er is helaas niet zoveel aan te doen. Je zult er even doorheen moeten. Het kan helpen om geen cafeine te drinken 's avonds. Een goede balans zoeken tussen inspanning (sporten) en ontspanning (warm bad, seks, lezen, net wat bij jou past). Soms helpt melatonine, maar meestal niet. Andere slaapmiddelen raad ik sterk af, omdat je dan een nieuwe verslaving creeert.
Bedenk je wel het voordeel: als je eenmaal 'normaal' zonder blowen kunt slapen, word je veel uitgeruster wakker dan toen je nog blowde, omdat je nu in de REM-slaap komt.

Als je merkt dat je het in je eentje niet red, dan kun je je aanmelden voor online hulp op www.cannabisondercontrole.nl. De hulp wordt vergoed door iedere zorgverzekeraar vanuit de basisverzekering. Je eigen bijdrage kan wel voor kosten zorgen. Online hulp zal je meer inzicht geven in je gebruik. Het is persoonlijke en laagdrempelige hulp. De behandelaar bekijkt samen met jou wat voor jou de voor- en nadelen van blowen zijn en wat de voor- en nadelen zijn van stoppen met blowen. Vervolgens kijk je (samen met de online behandelaar) wat jouw moeilijke momenten zijn (slapen dus bijvoorbeeld) en wat je op die momenten het best kunt doen. Omdat slaapproblemen veel voorkomen bij mensen die stoppen met blowen, hebben de behandelaars veel ervaring met het begeleiden van mensen met slaapproblemen. Uiteindelijk moet je het nog steeds zelf doen en wordt het slapen niet per sé makkelijker, maar een beetje steun en advies helpt vaak vooral op de lange termijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult jezelf moeten herprogrammeren.

Net zoals jij jezelf hebt geprogrammeerd met het blowen en dat je zonder dat niet kunt slapen.

Dus zo kan je jezelf ook weer herprogrammeren. Door voor het slapen gaan telkens tegen jezelf blijven zeggen: Ik ga nu heerlijk slapen en zal een goede nachtrust hebben.
Vooral blijven herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een hele goeie gdanonym +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan ook averechts werken. Of anders gezegd: dit werkt wel, als je er echt in geloofd. Als het cycnisch werk, werkt het niet. Maar ik geloof oprecht dat je dit antwoord geeft om te helpen, dus lees het niet als kritiek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat ik wil laten zien, is dat er hele andere methoden zijn waar men niet zo snel aan denkt. Als het iets is wat de vraagsteller tot aangetrokken is, dan zal hij dit altijd goed kunnen toepassen/uitproberen. Anders zal het antwoord snel links gelaten kunnen worden. Sommige zijn vergeten wat de kracht van de geest kan inhouden.
Om 6 uur s,morgens op staan , en overdag niet gaan
slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon stoppen en als daardoor problemen krijgt moet je daar mee leren omgaan.