Druppel batterij

Ik heb als klein kind eens een druppel van een lekkende batterij in m'n mond gehad. Ik ben toen de rest van de dag ziek geweest. Het was ongelofelijk ranzig...
Maar mijn vraag is nu: Kan dit eigenlijk schadelijke gevolgen hebben? Ik heb trouwens geen idee wat voor een batterij het was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Een lekkende batterij is heel gevaarlijk en als je het hebt ingeslikt kan het dodelijk zijn, het is en blijft een soort van gif. Als het goed is zijn je ouders toen wel naar de dokter gegaan en moet het nu goed gaan.
Als je er nu last van heb ofzo zou ik er maar mee naar de dokter gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet op dat duimpje naar beneden gedrukt hoor. Bedankt voor je antwoord!
Ik ben niet dood en heb ook geen klachten, dus het valt allemaal wel mee. 't Was ook maar 1 minidruppel uit een nied-oplaadbare batterij, dus het was geen zwaar metaal.
Ik denk dat het eerder op het moment zelf schadelijk zal geweest zijn.
Als het gevolgen zou hebben voor later zouden de artsen dat toen wel tegen je ouders gezegd hebben.
Als je echter twijfels hebt kan je dat beter eens bespreken met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via orale toediening kan cadmium schade aanrichten in de lever en nieren. Van veel cadmiumverbindingen is bekend of wordt anders sterk vermoed dat ze kankerverwekkend kunnen zijn. Cadmiumvergiftiging kan leiden tot de itai-itaiziekte, dat uit het Japans vertaald kan worden als "pijn-pijn"-ziekte.
fremar
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja deze had ik al gezien, maar ik weet niet wat voor batterij het was, dus geen idee of er cadmium in zat. Het lijkt me niet dat één druppeltje heel schadelijk kan zijn. Ik heb nu ook geen klachten ofzo, maar was meer benieuwd.