Heb ik een hersentumor?

Ik ben zo bang en ik weet het bijna zeker. Hoe meer ik erover lees.

het begon al 7jaar geleden met klachten. Mijn huisarts nam me eerst niet serieus.

Waar ik last van heb
- Hoofdpijn
- Drukkend gevoel in hoofd, oren en vooral achter mijn linkeroog.
- Piepend geluid in oren.
- vergeetachtigheid
- vermoeidheid, traagheid bijv. laatteageren opdingen een grap, een gesprek.
- pijn in linkerhelft van mijn lichaam, trekkingen in arm en benen, soort spierpijn maar dan anders.

Ik ben al bij de neuroloog geweest, heeft een onderzoek gedaan. Hij zei verder niks over de uitslag en verwees me meteen door voor een mriscan van de hersenen.

Wie kan me bevestigen dat het zo is? Misschien iemand die een hersentumor heeft en de klachten herkent.

Ik wil niet meer in spanning zitten kan niet slapen niet eten niks.

Hoe kalmeer ik mezelf'???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel beterschap! Het enige wat nog echt helpt is praten met bekende mensen. Ze kunnen je gerust stellen en dit gedoe even laten vergeten. Ga eens iets leuks doen! :) Geloof me, dat hielp ook bij mij. Hopelijk helpt het net zo goed bij jou :)

Het beste antwoord

Voordat je die uitslag hebt ga je aan je huisarts vragen of je een kalmerend tabletje mag hebben om die dagen tot de uitslag door te komen. Ik spreek uit ervaring( zelf 2 x kanker gehad ) en kan je zeggen dat het wel een hulpmiddel was. ( ik had oxazepam ) Sterkte
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hey Ja dat is wel een goed idee bedankt ga om 8 uur bellen of ik langs kan komen,. bedankt. En wat heftig twee keer kanker. Ik hoop dat het nu goed met je gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met mij gaat het goed hoor ! Sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd heftig, twee keer!

Andere antwoorden (3)

Als een neuroloog het niet kan zeggen omdat hij eerst een mriscan wil zien, dan zal je dat af moeten wachten.
Want met de beperkte informatie die jij geeft, kan niemand je zekerheid geven.
Vergeet daarbij niet dat 'ervaringsdeskundigen' met een hersentumor allemaal verschillende ervaringen hebben afhankelijk van waar de tumor precies zat. Dus ook die kunnen je niet helpen met een duidelijk ja of nee.

Je zult echt moeten wachten op de uitslag van de mri scan. En ik wens je daar heel veel succes bij.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook gelijk dat niemand het zeker kan weten maar ik vindt het zo vreemd allemaal. Meteen een doorverwijzing voor maandag en ben gister bij hem geweest. Zo snel gaat dat niet in ziekenhuizen normaal. Ook moest ik in een rechte lijn lopen wat niet ging en het puntje van mijn neus aanraken ging ook niet. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat 'gaat niet snel' deel valt nog wel mee. Die neuroloog heeft je blijkbaar onderzocht en geconcludeerd dat hij niet genoeg informatie heeft om een zinnige uitspraak te doen. Dus gaat hij door naar de volgende test. Niks vreemds aan. Je hebt blijkbaar klachten en als arts heeft hij blijkbaar geconcludeerd dat die klachten ergens vandaan komen (eigenlijk niks anders dan de klacht van de patiënt serieus nemen). Waarvan weet je arts blijkbaar nog niet anders had hij het wel medegedeeld. De wachttijd voor een scan is meestal zo heel lang niet. Die apparaten werken behoorlijk vlug en zo heel vaak zijn ze niet nodig (ze werken echt niet 24/7 aan de lopende band). Wat wel kan voorkomen is dat een ziekenhuis een bepaald gebruiksquotum overschrijdt en daarom het gebruik beperkt. Maar zolang de verzekeraar niet klaagt is er echt niks aan de hand. De meeste wachttijden gaan om een beperkte capaciteit in bedden en beschikbare artsen. Eenmaal in de molen is het proces een stuk sneller.
Het kan overigens nog wel een tijd duren voor je de uitslag van die scan krijgt. In tegenstelling tot in ziekenhuis series op tv heeft het analyseren van die gegevens tijd nodig.
Stel _dat_ er iets aan de hand zou zijn. Dan weet je nu dat er in elk geval serieus gekeken wordt. Als er sprake zou zijn van een tumor, dan zal dat blijken - maar het kan ook zijn dat er niets uit de MRI blijkt en dat je klachten door iets anders veroorzaakt worden.
Dat je gespannen bent, kan ik me voorstellen, hoewel ik denk dat je jezelf nu vooral gek aan het maken bent.
Het eerder gegeven advies om aan de dokter iets rustgevends te vragen is misschien wel een goed idee.
En ik hoop dat je te horen zult krijgen dat er iets onschuldigs aan de hand is dat makkelijk op te lossen is, waarna je van je klachten af zult zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan niemand hier bevestigen, want dan zouden we allemaal wel heel knap zijn in het voelen op afstand.
Tabletje bij de dokter is een goed idee.
Alle sites afsluiten waar je ook maar iets kunt lezen over tumoren ook. Internet is heel leuk, maar als je ziektebeelden op gaat zoeken, dan passen de engste ziektes bij de pijn die je op dat ogenblik voelt(of je gaat het voelen) niet doen dus
sterkte tot de uitslag
anneliez