Het zit hem in het verschil tussen gewone huid en littekenweefsel. In littekenweefsel zit meer collageen. Dit zorgt voor een andere ""uitzettingscoefficient"" van het weefsel daar als gevolg van een reactie op vocht of temperatuurswijzigingen.Een andere verklaring betreft het verschil in doorbloeding. Door veranderingen in de luchtdruk treedt er al dan niet meer doorbloeding op en dat zorgt voor een soort druk bij het littekenweefsel. Wondjes schijnen bijvoorbeeld in een vliegtuig (met een lagere luchtdruk) sneller te gaan bloeden.De reacties op weersveranderingen zijn echter te gecompliceerd om, op basis van het weerbericht, afspraken te gaan verzetten. Zowel vocht, temperatuur als luchtdruk spelen een rol.

Bron: kennisbank al@din

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, heb ik ook, +1

Andere antwoorden (1)

Het is je geweten die zegt dat er iets goeds of iets slechts kan gebeuren en dat je daar voor op moet passen...