Ik wil af van mijn verdriet om mezelf..

Ik ben een meisje van 17, en ik ben hopeloos. Ik wil dolgraag afvallen, mijn vriendinnen zijn allemaal dun of slank, als ik zie hoe hun makkelijk kleren kopen word ik erg verdrietig. Vandaag waren we in een kledingwinkel en ik vind het verschrikkelijk hoe mijn broeken zo strak om mijn kuiten zitten. Ik kreeg in mijn pashokje bijna de neiging om te huilen, maar ik heb me toch sterk gehouden. Ik wil zo graag afvallen, maar dan denk ik toch dingen zoals 'Dat lukt niet' of 'Ik blijf toch dik, en heb mn lichaam al verpest met die striemetjes op mijn benen'. Ik schaam me dood voor mijn lichaam. Met uitgaan voel me ik me altijd 'die dikke' op foto's. Ik heb er over nagedacht om al mijn eten uit te kotsen, maar daar begin ik niet aan, want ik weet dat het slecht voor me is. Ik voel me zo verdrietig, ik wil gewoon weer normale leuke broeken aan, en niet de hele tijd leggings of harembroeken. Ik wil me niet schamen voor mijn uiterlijk, en niet meer huilen als ik in mijn ondergoed sta. Ik ga twee keer per week naar fitness, en af en toe in het weekend fiets ik een kilometer of 20 naar mijn oma toe. Ik heb de neiging om alleen nog maar op rijstwafels en water en thee te leven, en zo af te vallen. Wie kan mij helpen? Hoe krijg ik een beter zelfbeeld en hoe kan ik snel goed afvallen? Ik wil niet meer elke dag me voor mezelf schamen..

Toegevoegd na 1 dag:
Ik weeg 84 en ben 1.61. Kan een dietiste helpen 10/20 kwijt te raken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien kun je naar een dieetiste, zij kan je vertellen dat je met rijsttafels alleen niet gaat afvallen. Je bent mooi zoals je bent maar je voelt je lichaam als lelijk omhulsel! Ik ken het maar een beetje hulp en wat gezonder eten helpt al snel! Succes!

Maak je niet zo druk om je uiterlijk! Je bent mooi zoals e bent! Uiterlijk straalt, maar innerlijk bepaalt! Je moet gwn jezelf zijn dan ben je knapper als iedereen die hun vinger in hun keel steken om knap te zijn maar vanbinnen heel verdrietig en ziek zijn! *kuss* marijn

meis, heb je echt overgewicht,of denk je dat je dik bent om dat je vriendinnen net dat postuurtje hebben wat onder ondergewicht valt. Laat je niet gek maken,door de mode,strakke buikjes wat je overal ziet.......ik vind het zwaar irritant,er is niets mis met een beetje vet aan je lichaam. we worden als vrouw in deze samenleving gek gemaakt door modellenfiguurtjes.....bah. Als je serieus overgewicht hebt,van tientallen kilo's , overweeg dan naar een diëtist te gaan. Door alleen op rijstewafels en water te leven pak je het probleem dan niet aan en verniel je ook nog eens je gezondheid. Mensen die snel willen afvallen zijn geneigd om eten te laten staan,voor een periode,en daar ga je de fout in, ontbijt,lunch en avondeten noooit overslaan

Pfoe wat doet het me pijn om dit te lezen. Het moet ontzettend moeilijk voor je zijn om je zo down te voelen vanwege je gewicht. Ik denk dat het lastig is om via internet een eenduidig advies te geven. Je gewicht is (voor jou) een probleem (ik weet nl niet of je echt te zwaar bent), maar vooral je zelfbeeld zit je erg in de weg. Ik denk dat je hiervoor het best contact kunt opnemen met een professional. Je kunt naar je huisarts gaan, en daar het probleem voorleggen. Hij kan je doorverwijzen naar een psycholoog/ diëtist. Ik zou je heel graag als tip meegeven dat je jezelf niet moet vergelijken met vriendinnen/ modellen in blaadjes, maar ik ben een beetje bang dat dat via internet niet overkomt. Waarschijnlijk heb je dat zelf ook al lang bedacht, daar ik ook zie dat je beseft dat alleen op rijstwafels leven, je probleem niet zal oplossen. Probeer zo vaak mogelijk gebruik te maken van dat 'verstandelijke' besef!

Heel lastig voor jou dat jouw aandacht zo is gericht op jouw uiterlijk. Ik weet niet wat jij dik vindt en ik heb ook geen beeld van jou. Het passen van mooie kleren doet jou pijn omdat je je vergelijkt met jouw slanke vriendinnen. Ik kan me niet voorstellen dat jij niet meer talenten hebt dan jouw uiterlijk. Zijn er ook dingen waarover je trots zou kunnen zijn en betrek die ook in jouw eigen beeld hoe je naar jezelf kijkt. Als je werkelijk te dik bent, herken je dat een eetpatroon waarin je iets probeert weg te eten. Eet je echt teveel en ben je lichamelijk inactief? Ik kan dat niet terugvinden. Mocht dat zo zijn, kijk dan eens in de buurt naar iets of iemand die je daar echt in kan coachen als het om wegeten gaat. Dan zit er een andere behoefte onder die meer aandacht mag krijgen. De kunst is te kijken of er een aanleiding is dat je meer weegt dan dat je wilt en te kijken of daarmee iets te doen valt. Kijk ook zeker naar de andere dingen waar je een kei in bent. Ik wens je een goede weg terug naar jouw vergroten van de eigen waarde.

Hey hey, ik herken wat je zegt enorm. En ik hoop dus dat ik een goed antwoord kan geven. je hebt het over striemetjes op je been? Nou kijk, mijn hele bovenbenen en me billen en heupen en alles zitten onder de striae (zwangerschapsstriemen) dit al vanaf begin van de puberteit!! en het is dus erg goed zichtbaar en te voelen, de huid is als het ware gescheurd doordat ik best wel dun was voordat ik in de puberteit kwam en doordat je automatisch dikker word als je in de puberteit zit is het bij mij te snel gegaan. Ik heb me hier lang erg onzeker door gevoeld maar dat valt nu eigenlijk wel mee. Ik heb een leuke lieve vriend die vind da the tgewoon bij me hoort! Probeer je eens te bedenken wat goed voor je lichaam is? je lichaam is toch op zen mooist als het gezond is? dus vooral niet te dun! maar dus ook niet te dik. Mijn benen vind ik nog steeds te dik, amar dat je dat vind betekent neit dat het zo is. Je moet leren je niet te schamen voor jouw lichaam. je kunt het opvrolijken door eens een nieuw kapsel en ja je kunt wekelijks sporten dat helpt, en vooral niet TE vet eten, maar vergis je niet want vet is een belangrijke stof voor je lichaam! Geloof me, het is erg koud voor mensen zonder vet aan hun lichaam.. en door weinig tot niet eten bouw je een tekort aan vitamine op en ook dat doe tje geen goed. Jij schijnt wel te weten da tje het niet op zo een harde manier aan moet pakken, dat dat namelijk niet helpt. Maar de puberteit zet bijna alle meiden in eerste instantie aan het twijfelen! en de maatschappij, het beeld dat over meiden gegeven word. Veel dingen beginnen allemaal met onvroowaardelijke liefde voor jezelf te leren ontwikkelen, dit doe je door te kijken naar wat je wel kan en jezelf te accepteren zoals je was, zoals je bent en zoals je zult worden. Bedenk je goed wat je nou eigenlijk tegen jezelf hebt, want je wilt jezelf toch gewoon te vriend houden door het leven! snel goed afvallen doe je door gezond met weinig vet te eten en genoeg te bewegen. Toch is het aspect van zelfvertrouwen meer psychisch van aard dan lichamelijk en iemand die ontevreden is over zichzelf zal nooit tevreden worden door dingen aan de buitenkant te veranderen. ik accepteerde mezelf uiteindelijk gewoon zoals ik was, en ging werken aan de dingen die ik graag anders zag, zoals socialer zijn en aardiger, me aan me principes houden en trots op mezelf mogen zijn als ik iets goeds gedaan had. Wees lief voor jezelf!

zelfbeeld: Doe wat JIJ vindt en wilt. Dus niet wat jij denkt dat andere vinden. (makkelijker gezegd dan gedaan..) afvallen: Als je wilt weten of je overgewicht hebt kan je een vetmeting kunnen doen. Dit is de meest betrouwbare manier, want de weegschaal telt o.a. ook je spierweefsel mee. (en spierweefsel wil je juist wel want dat zit op de goede en mooie plekken) Vetmetingen (digitaal) zijn ook goed om vooruitgang te meten. Bewegen doe je zo te lezen genoeg. Meer kan altijd, neem bijvoorbeeld de fiets i.p.v. de bus of ga lopen i.p.v. fietsen, het is lekker weer dus het kan weer. Over eten vertel je weinig, dus lastig om advies te geven. Ga in ieder geval nooit op een afval-dieet. Tijdens zo'n dieet krijg je te weinig binnen, je lichaam gaat in de "spaarstand" en vet wordt dan juist opgeslagen en je spierweefsel wordt minder. (daardoor krijg je jojo-effect) Verder kan het nooit kwaad om geraffineerde suikers te vermijden. (en niet gaan vervangen door zoetstoffen) Wat drinken betreft is water en thee het beste. Meer rauwe dingen eten is ook goed. Bijvoorbeeld wortels rauw i.p.v gekookt. Verder gewoon gezond proberen te eten. Vooral ook ruim voor en vlak na de fitness wat eten. Komt goed. Toegevoegd na 7 uur: na jouw toevoeging: Een goeie diëtiste kan je helpen, een slechte maakt het alleen maar erger. tipje: Schrijf één dag (of langer) alles op wat je eet en drinkt. Stel hier nog een goeievraag waar je die lijst bij doet. Er zijn er hier meerdere die veel van voedsel weten. (sowieso is zo'n lijst goed om zelf inzicht te krijgen in je voeding) toch liever naar een prof.: http://www.voedingspiramide.nl/ hier kan je zelf van een beginnetje maken, links is als je weinig beweegt, recht als veel. (niet meteen teveel gaan veranderen, maar dingen die bij jouw veel afwijken kan je wel aanpassen.) http://www.voedingspiramide.nl/wp-content/uploads/2010/05/voedingspiramide.pdf

het beste kan je ongeveer 1 kilo per maand gaan afvallen(zodat jij je leefpatroon niet drastisch hoeft te veranderen). je bent dan dus wel 1-2 jaar bezig totdat jij op jouw ideale gewicht komt. leg dit nu al vast en ga daar ook nooit onder zitten (zonder een grens krijg je snel anorexia omdat je dan wil blijven afvallen omdat je denkt dat er altijd nog wel wat meer vanaf kan) kijk even wat het beste bij jou past, dus misschien een stukje om te fietsen naar school om zo 10 minuten langer te fietsen, dit is al een vermindering van 150 kcal per dag wat alweer zorgt voor 0,65 kilo per maand eraf (dit is 20 kilo eraf in 2,5 jaar). dan ben je op je 19e/20e 64 kilo houd een soort van dagboek bij met wat je doet en eet. door dingen te doen raak je calorieën kwijt en door eten komt er wat bij. kijk wat er bij jou op de balans komt te staan en lees wat hieronder staat om te kijken hoe jij het beste wat gewicht kan gaan verliezen elke 7000 kilocalorieen (kcal) staat gelijk aan 1 kilo. elke 1 kilogram spierweefsel verbrand per dag 100 kcal een normaal lichaam heeft 4 kilogram spierweefsel. 30 minuten fietsen = 500 kcal verliezen 30 minuten hardlopen = 500 kcal verliezen 30 minuten slapen = 17 kcal verliezen 30 minuten touwtje springen = 400 kcal verliezen 30 minuten push ups = 100 kcal verliezen (je kweekt hiermee wel spieren welke elke dag wat zullen verbruiken).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100