Ik ben een meisje van 17, en ik ben hopeloos. Ik wil dolgraag afvallen, mijn vriendinnen zijn allemaal dun of slank, als ik zie hoe hun makkelijk kleren kopen word ik erg verdrietig. Vandaag waren we in een kledingwinkel en ik vind het verschrikkelijk hoe mijn broeken zo strak om mijn kuiten zitten. Ik kreeg in mijn pashokje bijna de neiging om te huilen, maar ik heb me toch sterk gehouden. Ik wil zo graag afvallen, maar dan denk ik toch dingen zoals 'Dat lukt niet' of 'Ik blijf toch dik, en heb mn lichaam al verpest met die striemetjes op mijn benen'. Ik schaam me dood voor mijn lichaam. Met uitgaan voel me ik me altijd 'die dikke' op foto's. Ik heb er over nagedacht om al mijn eten uit te kotsen, maar daar begin ik niet aan, want ik weet dat het slecht voor me is. Ik voel me zo verdrietig, ik wil gewoon weer normale leuke broeken aan, en niet de hele tijd leggings of harembroeken. Ik wil me niet schamen voor mijn uiterlijk, en niet meer huilen als ik in mijn ondergoed sta. Ik ga twee keer per week naar fitness, en af en toe in het weekend fiets ik een kilometer of 20 naar mijn oma toe. Ik heb de neiging om alleen nog maar op rijstwafels en water en thee te leven, en zo af te vallen. Wie kan mij helpen? Hoe krijg ik een beter zelfbeeld en hoe kan ik snel goed afvallen? Ik wil niet meer elke dag me voor mezelf schamen..
Toegevoegd na 1 dag:
Ik weeg 84 en ben 1.61. Kan een dietiste helpen 10/20 kwijt te raken?
Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?