De bloedvaatjes in het oogwit vergroten zich dan door irritatie en veroorzaken de rode kleur.
Andere oorzaken dan moeheid kunnen zijn:
Hoesten, overinspanning (uren naar computerscherm turen), droge lucht, te veel zon, stof, vuiltje(s) in oog of allergische reactie, infectie, verwonding van de oogbol, alcoholconsumptie, gebrek aan vitamine B2/B6 en hoge bloeddruk.

Toegevoegd na 1 uur:
O ja, en blowen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede en uitgebreide info. +1
je traanvochtproductie word minder .