Het menselijk lichaam is gemaakt van organisch materiaal. Dat wil zeggen, dat je lichaam van nature "verteerd". Dit gebeurt trouwens niet alleen maar als je begraven wordt, maar het gebeurt als je doodgaat, tenzij je bijvoorbeeld gebalsemd bent of ingevroren.

Na het intreden van de dood, start het ontbindingsproces. De verrotting begint 3 dagen na de dood in te treden. Indien je begraven bent, dringen insectenlarven je lichaam binnen, en maken je helemaal "schoon" om het maar even positief te brengen.

Ongeveer een week na de intreding van de dood beginnen gassen, die door bacteriële en chemische processen worden geproduceerd, opzwelling van de organismen te veroorzaken.

En zo heb je een heel proces, die ik niet in detail hier neer zal zetten, maar hieronder kun je het uitgebreid lezen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dood#Ontbindingsproces
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jakkie xD maarja, that's nature!

Andere antwoorden (2)

Onder andere doordat jouw lichaam voor een groot deel uit vocht bestaat. Wat overblijft, wordt door de natuur afgebroken of door insecten verwerkt en wat niet wordt afgebroken, blijft achter als stoffelijke resten. Dat zijn uiteindelijk vooral de harde delen als botten en tanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de bacteriën uit het eigen lichaam. Bacterieën verlaten de darmen en verspreiden zich al snel via bloed- en lymfevaten.
Zo produceren ze gassen die het lichaam doen opzwellen.
Ze vermeerderen en vernietigen de weke organen en weefsels.