Wat kan ik doen tegen het gevoel dat ik mijn voet moet bewegen als ik zit?

Som kan ik mijn voet(en) moeilijk stilhouden als ik zit. Ik heb af en toe het gevoel, dat ik mijn voet moet bewegen. Dat leidt wel tot spierpijn, zodat het lopen wordt bemoeilijkt. Wat kan ik aan dit probleem doen?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik heb net gelezen, dat er een natuurmiddel tegen o.m. rusteloze benen is, nl. aesculaforce van A. Vogel. Dat zijn tabletten. Het is een paardenkastanje-extract. Is dat een goed middel?

13 jaar geleden
4.6K

Het beste antwoord

ik gaf net een gelijkaardig antwoord op een andere vraag.
Bewerk je antwoord op de vraag "Zijn "steken" in je huid normaal?"
Ik heb regelmatig een soort "steekjes" in mijn huid, die zijn zo heftig dat als het op een arm of been is ik ermee sla of schop.

Je huidige antwoord:

ik heb dat enkel met m’n oogleden. een ontspannend bad nemen kan wonderen doen.
dit lijkt stress,...
neem vakantie, rust uit, als het dan niet beter is zou ik naar een neuroloog contacteren.

ik zag ooit een reportage over het Rusteloze benen syndroom (RBS) of Restless legs syndrome (RLS)

http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=934
succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga eens met een arts praten, het kan heel goed niets zijn, maar het zou bijvoorbeeld ook restless legs syndrome kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je dit gevoel niet alleenals je zit, maar ook als je in bed ligt. Men noemt dit Restless Legs Syndrome. Dit kan te maken hebben met vitamine of met calcium gebrek.
Er zijn medicijnen voor alleen kan je daar erg misselijk van worden.
Ik heb gehoord van iemand die het ook had en die kreeg het advies, heel simpel, een gewoon stuk zeep onder je matras leggen.
Maak er een bakerpraatje van maar het schijnt echt te helpen volgens de grootmoeders.
En wees eerlijk, die moesten het meestal zelf maar uitvinden. Baat het niet dan schaad het niet!