Is er ook normaal eten of drinken dat de groei van je spieren bevordert?

Iedereen weet dat je van vet eten dik wordt. Maar ik vraag me af of een soortgelijk effect zich ook voordoet bij ander soort eten met het effect dus dat je spieren groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
combinatie van gezond eten en sporten. Er is niet 1 soort voedsel dat spieren helpt groeien, clean eating en veel eiwitten kan zeker helpen.

Het beste antwoord

Je wordt niet dik van vet eten. Je wordt dit als je meer calorieën eet dan je verbrandt, ongeacht of je nu vet, koolhydraten, of eiwitten eet.

Voor je spieropbouw is eiwit een heel belangrijk element uit je voeding. Dat betekent niet dat je spieren gaan groeien als je veel eiwitten eet, maar wel dat je spieren eiwitten nodig hebben om sterk te worden en blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
helemaal juist! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Idd vet wordt vaak in het verdom hoekje geplaatst. Vet is bij voldoende inname juist gezond, behalve dan transvetzuren of verhitte onverzadigde vetten. Probeer maar eens te groeien in spieren zonder vet! Ik kan je vertellen dat gaat je niet lukken. Zo belangrijk is vet dus. Vet stimuleren de aanmaak van een belangrijk groeihormoon, namelijk testosteron. Google eens op: "spiermassa kweken" en laat je daar informeren. Niet om arrogant te doen, maar je weet nu nog te weinig en ik zou hier minimaal 2 pagina's moeten vullen om je enig inzicht te geven hoe je het best kunt groeien. Dan kun je het beste even zelf googlen :-) Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreemd, toch? Alsof je van 500 kcal aan friet sneller dik zou worden dan 500 kcal aan boterhammen.

Andere antwoorden (4)

Nee, spieren groeien door ze te trainen. Als dat zo was bracht ik het op de markt en ging op vakantie!
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke morgen een rauw ei op eten/drinken. Volgens mijn oma is dat zeer goed voor de spieren ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat deed m'n opa ook xD.
In plaats van zakje chips een blikje tonijn pakken als je savonds voor de tv zit. Vorkje pakken en happen maar. Je heb ook blikjes tonijn met sausjes erin, of je kan zelf mayo erop doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spiergroei bevorder je door ze te trainen. Extra eiwitten zijn normaal gesproken niet nodig, tenzij je zeer intensief traint. Als je op je gewicht wilt letten doe je er goed aan gezond te eten, dus met volwaardig voedsel van de slager, de groente- en visspecialist en volkorenbrood van de bakker. Vet vermijden is niet slim, want je hebt ze nodig. Vermijd wel zoveel mogelijk geraffineerd voedsel en vooral die caloriearme 'gezonde' tussendoortjes. Die vullen niet waardoor je je er juist een hartvervetting aan kunt eten.

We zijn de afgelopen decennia veel minder vet gaan eten bij een gelijkblijvende hoeveelheid calorieën en dito beweging. Tegelijkertijd is in diezelfde periode het overgewicht explosief toegenomen. Daarom geloof ik helemaal niets van de veel gepredikte stelling dat je dik wordt van vet.

Net zo'n sprookje is dat suiker goed zou zijn voor je spieren. Onzin, want alle koolhydraten die je niet verbrandt worden omgezet in lichaamsvet. Dat geldt overigens voor alle energieleverende voedingsstoffen.