Hoe kan het dat zij pijn heeft bij de eerste keer seks (hulp)?

Al 2x geprobeerd om seks te hebben met m'n vriendin ..
Helaas deed het haar 2x veel pijn.
De eerste keer begon ik gewoon heel rustig (we waren allebei goed opgewonden, zij dus ook gewoon erg nat), ik had geen probleem met "erin" komen, maar het deed haar wel heel veel pijn toen dat gebeurde.

De volgende ochtend weer geprobeerd, zelfde resultaat, wel iets verder gegaan voor dat er pijn kwam, maar toch weer, erge pijn ..

Heeft er iemand ideeën ? Of iets ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
25.3K

Antwoorden (7)

Dat is wat moeilijk te zeggen aan de hand van dit verhaal. Bij veel vrouwen is de eerste keer seks in meer of mindere mate pijnlijk. Het hóeft trouwens geen pijn te doen, maar toch komt dat vaak voor. Het zou dus kunnen dat haar maagdenvlies (wat eigenlijk niet meer is dan een randje bij de ingang van de vagina) nog intact is, of dat er andere dingen zijn die pijn veroorzaken.

Maar zeker als het veel pijn doet, dan gaat op den duur ook de spanning meespelen van "als het maar niet weer zo'n pijn gaat doen", en daarmee gaat het nog moeilijker worden om te penetreren zonder pijn. De meest logische en natuurlijke reactie bij pijn is namelijk het aanspannen van de spieren, en als een vrouw haar bekkenbodemspieren spant, dan wordt de ingang naar de vagina nog nauwer. Met als gevolg ook weer meer pijn.

Wat jullie waarschijnlijk het beste kunnen doen, is gewoon heel rustig aan doen. Misschien even afspreken een tijdje niet te proberen te penetreren, zodat in elk geval de angst weer zakt. Daarna, heel voorzichtig gaan proberen, als je allebei flink veel zin hebt. Gebruik extra glijmiddel: alle beetjes helpen immers. Probeer rustig eens met één vinger te penetreren in haar vagina, en als dat goed gaat, twee vingers. Als je drie vingers kunt inbrengen zonder dat het pijnlijk is, gaat meestal de penis ook. Dus gewoon heel rustig opbouwen, en stoppen als het teveel pijn gaat doen. Een beetje pijn bij een eerste of tweede keer penetreren is niet zo vreemd, maar als het zoveel pijn doet dat het gewoon echt niet meer leuk is voor haar, stop dan en probeer het een volgende keer opnieuw.

Een tip voor als je eenmaal zo ver bent dat penetreren met de penis lukt, of bijna lukt: laat haar eens bovenop zitten. Dan heeft zij de controle, en bepaalt ze zelf het tempo waarmee je penetreert en ook de diepte daarvan.

Als de seks problemen blijft geven, ga dan naar de huisarts. Mogelijk is er dan iets anders aan de hand, dat kunnen wij zo via internet niet zien. En mocht het zijn dat er al duidelijke afwijkingen zijn bij jou of bij haar (stel dat jouw penis erg scheef is, of dat zij een rode irritatie heeft bij haar vagina, of ook nooit tampons of een vinger heeft kunnen inbrengen), dan zou ik niet wachten, maar direct medische hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kristal
11 jaar geleden
+1
Je moet 't heel kalm aan doen. Gebruik eerst je vingers en pak het allemaal rustig aan. Blijf zorgen voor een ontspannen sfeer, geef het veel tijd en voorspel. Ga in ieder geval niet emotioneel of fysiek doorduwen, want dat werkt averechts. Neem rustig je tijd, blijf haar gerust stellen, dan komt het meestal (medische problemen die er kunnen zijn uitgezonderd) vanzelf goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt heel stom, maar oefenen baart kunst..... Fijne sex is iets dat je moet leren en gaande weg zal het vertrouwder worden en ontspannender en dus ook minder pijnlijk.
Vrijen met elkaar betekend niet automatisch dat je in haar hoeft te gaan, je kunt ook allebei heerlijk genieten en tot een hoogtepunt komen zonder de daad....zo leer je elkaars lichaam ook beter kennen en dat is ook heel waardevol.
Gebruik in iedergeval altijd glijmiddel die veilig is voor condooms!! ;-) stille hint:-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geef haar een orgasme,
Even heel bruut gezegd.., penetratie is misschien voor de man meestal lekker. Maar voor het merendeel van de vrouwen is het redelijk saai.
En zeker in het begin.. Wordt er gewoon een vreemd object naar binnen geduwt,

Als jij aandacht aan haar besteed. Alles doet om haar te plezieren en haar een orgasme kan geven. Win je haar vertrouwen. Laat je zien dat het meer om haar gaat en niet om jou.
Na zo'n orgasme ( niet meteen de eerste keer) zal het makkelijker zijn om te penetreren. Zij is dan meer ontspannen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is nou een waardevol antwoord... waarschijnlijk is ze gewoon erg nerveus en onbewust spant ze haar spieren en dat is pijnlijk. Eerst goed wennen aan elkaar dat je allebei er goed bij voelt dan komt het allemaal vanzelf...
Het is niet zo vreemd dat een meisje pijn heeft bij de eerste keer. Probeer de volgende keer misschien wat glijmiddel, ook al is zij nat genoeg. Breng je penis niet volledig naar binnen en stoot ook niet, laat hem eerst eventjes erin zitten zonder te bewegen, vraag haar hoe dat voelt. Als dat goed voelt, kun je heel zachtjes een paar centimeter bewegen. Begin hem zeker niet helemaal naar binnen te stoten! Systematisch kan je vriendin gewoon raken aan de beweging. Maak je geen zorgen, bij de meeste meisjes doet de eerste keer pijn. Mijn maagdenvlies was al gebroken (ik bloedde) door te vingeren. Een vinger is smaller dan een penis, dat kun je ook eerst proberen. Veel succes en plezier toegewenst :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er kunnen verschillende oorzaken zijn, de andere antwoorden geven dat al aan.

Het is ook mogelijk dat zij door de spanning, of een nare eerdere ervaring, schedekramp krijgt. Dan spant haar vagina zo aan dat het voor jou lastig is erin te komen en voor haar zéér pijnlijk.
In dat geval moet zij er echt over gaan praten met een deskundige.

Als het zo is dat jij er wel goed in kan dan is het vermoedelijk voor haar toch nog zo spannend dat zij haar vagina aanspant waardoor het pijnlijk voor haar wordt.
Die spanning kan ook weer verschillende oorzaken hebben: bijvoorbeeld een vervelende seksuele ervaring, of seksualiteit nog zo onwenning vinden dat het spanning oproept, of bang zijn voor zwangerschap en/of geslachtsziekte.
Zorg dus dat zij zich daarover geen zorgen hoeft te maken en gebruik condooms, ook als zij de pil al slikt.

Wat haar kan helpen en voor jou opwindend kan zijn, is dat jullie eerst een lange tijd nemen om elkaar te strelen etc. en dan, als zij zover is, dat zij eerst zichzelf bevredigd. Voor veel vrouwen is het zo dat zij, na eenmaal een orgasme te hebben gehad, zij echt ontspannen zijn en graag meer seks willen waarbij zij door zichzelf licht te stimuleren weer klaar kunnen komen, en dan mét de penis in de vagina.
(dat is dus écht anders als nadat een man een orgasme heeft gehad).
Jij kan haar ook proberen te bevredigen maar zij kent zichzelf en haar lichaam het beste en het is voor haar misschien makkelijker om het eerst zelf te doen. En jij kan van haar leren hoe het voor haar fijn is door goed te kijken.

Als je samen een aantal keren op die manier gevreeen hebt, kan het wat makkelijker worden om bij haar binnen te komen, ook voordat zij zichzelf bevredigt heeft. Hoewel ze altijd goed opgewonden moet zijn wil het fijn zijn voor haar.
En als dat niet lukt doe je gewoon dat opwindende voorspel als vast onderdeel. Echt niet erg...

Heb geduld, ook al gieren de hormonen door je lichaam. Vrijen is een kunst die oefening nodig heeft. Dat geldt voor iedereen, dus laat je niet gek maken door stoere verhalen om je heen.
Doe het mooi samen met je lief op jullie eigen manier, heb geduld en jullie zullen er de vruchten van plukken :-)
11 jaar geleden
Het krampachtig tegenhouden van een penetratie en er een beetje in blijven noemen ze ook wel eens vaginisme, het is een term voor als een vrouw penetratie moeilijk vind.
Eigenlijk kun je er verder niks mee. Onder de goede tips hier op de pagina van alle anderen zou ik erbij willen zeggen dat het kan schelen als je het initiatief bij de vrouw legt. Probeer het eens een keer en laat haar hand nemen en leiden, niet in traditioneel missionaris standje maar met haar bovenop in een voor haar juiste hoek. Een penetratie is voor een vrouw vervelend als die in een keer is. Het gaat eerder met stootjes waarbij de vrouw wat tegendruk met haar vagina geeft om vervolgens te ontspannen zodat de man steeds een beetje dieper kan. Ik hoop dat ik een intieme vraag discreet heb behandeld en heb er verder geen lelijke bedoelingen mee anders dan het te vertellen hoe het vanuit perspectief van een vrouw ook zou kunnen zijn. Respect tegenover elkaar is belangrijk ook als het een keer niet zo heel goed lukt.