1. Ik moet de laaste tijd opeens heel nodig naar het toilet hoe komt dat?

Ik zit dan bijvoorbeeld te computeren en opeens moet ik dan heel nodig zelfs soms zo nodig dat ik het toilet niet haal

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (6)

Zou een blaas ontsteking kunnen zijn of een urine weg infectie je hoeft niet altijd pijn te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zou kunnen zijn dat je veel achter de computer zit. en dan naar de wc gaan gaat zien als een vervelende onderbreking van je ontspanning. eerst hield je het zo lang mogelijk op. en nu doe je dat onbewust en als het er écht uit moet dat je dan te laat bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent en of je man bent maar bij mannen die ouder worden is dit volgens mij een normaal en veel voorkomend verschijnsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord! Jammer dat we de leeftijd van de vraagsteller niet weten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prostaathypertrofie.
In de veronderstelling dat je een man bent en al wat ouder:

Vaak urineren, sterke aandrang, vertraagde of onderbroken urinestroom, nadruppelen kan wijzen op een aandoening van de prostaat.

Frequent en dringend plassen kan voorkomen bij ontsteking van de blaas en de urinewegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien (indien je een vrouw bent) heb je een verzakte baarmoeder die op de blaas drukt. Of je hebt een blaasontsteking. Kan er geen vinger opleggen en de ha wel. Dus ik zou zeggen, ga lekker naar de ha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan!
Als je aandrang voelt en dan weinig moet plassen en het doet zeer, dan kan het een blaasontsteking zijn.

Het kan ook zijn dat je de aandrang te lang negeert - als je niet vaak maar wel heel veel moet plassen als je gaat, dan zou dat het probleem kunnen zijn - dan zou je jezelf moeten aanleren om af en toe even rust te nemen van de computer om te kijken of je niet eigenlijk al moet plassen.

Als je dit óók hebt als je niet achter de computer zit, dan zou er sprake kunnen zijn van zogeheten aandrangincontinentie: ineens aandrang krijgen en dan leeglopen terwijl je onderweg bent naar de wc - maar als je daar last van hebt, zou het niet alleen spelen als je achter de computer zit, maar ook als je net uit bed komt bijvoorbeeld. Aandrangincontinentie kan erg verbeteren door bekkenbodemfysiotherapie.

Ik zou naar de huisarts gaan, dan moet je waarschijnlijk urine inleveren voor een onderzoek op blaasontsteking (die kun je ook hebben zonder pijn, maar moet wel behandeld worden, een antibioticakuur en je bent er vanaf), en misschien is het probleem dan opgelost. Zo niet, dan kun je samen met de huisarts uitzoeken wat er aan de hand is en wat je kunt doen.