Last van lenzen

Ik heb nu de laatste tijd heel erg last van mijn ogen, ik draag contactlenzen en zou dat in combinatie met de hooikoorts misschien kunnen komen en weet iemand een oplossing?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe lang draagt al lenzen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik ook de laatste week. Denk door stof en stuifmeel in de lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al sinds juli draag ik lenzen dus ongeveer 10 maanden

Het beste antwoord

Wanneer je hooikoorts hebt en lenzen dan hebben je ogen eigenlijk te maken met een dubbele irritatie.
In principe geldt dat in zulke gevallen harde contactlenzen beter zijn dan zachte. Harde lenzen kunnen na het indruppelen na ongeveer een kwartier weer ingezet worden.
Zachte contactlenzen zijn veel gevoeliger. Door de in tegenstelling tot harde lenzen grotere poriën blijven er moleculen op de zachte lenzen zitten die ze week maken, ze verkleuren en bepaalde substanties losmaken die tot irritaties van het bindvlies of hoornvlies kunnen leiden.

Mensen met een allergie die problemen met hun zachte contactlenzen hebben moeten dus overstappen op harde lenzen of de goeie ouwe bril weer te voorschijn halen en tijdens de hooikoortsperiode dragen net zolang tot het ergste weer over is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan er ook aan liggen dat je ogen een verkeerde hoeveelheid eiwit aanmaakt (teveel of juist te weinig). I.c.m. contactlenzen kun je klachten krijgen wat lijkt op hooikoorts.