Waarom kan je tijdens het gebruik van XTC niet plassen, in tegen stelling tot bier. Beide werken vochtafdrijvend?!

Het bier-principe is me helemaal duidelijk. Maar tijdens een avondje XTC kan je -ondanks het door blijven drinken van water- niet naar het toilet en krijg je in de loop van de avond toch een droge mond. Pas na het uitwerken moet je om het half uur zo'n 5 keer naar het toilet.

Hoe is dat mogelijk? Je krijgt droge mond (droogt uit) terwijl je lichaam al het vocht vasthoud, en pas aan het eind loslaat (d.m.v. urineren).

Just curious!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (2)

Ik kon altijd wel plassen met XTC op dus dat is ook persoonlijk. Maar het ging wel moeilijker dat komt omdat XTC ervoor zorgt dat je spieren aanspannen (kauwen?). Als je plast moet je juist een spier ontspannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goh daar heb ik nog nooit bij stil gestaan.
maar het komt omdat je lichaamstemperatuur stijgt. dan gebruikt je lichaam het water om te koelen, je zweet toch ook meer? daarom loost je lichaam geen urine

En vaak drink je ook meer, ga maar na je intake aan water is niet evenredig aan wat je urineert. Tenmiste zo was het bij mij