Wat is het effect van jarenlang elke dag een grote reep chocola en een zak chips (of soms meer) opeten?

Voor een dertiger.

Toegevoegd na 17 minuten:
En je komt niet zo gauw aan en beweegt dagelijks veel uur in de buitenlucht (door het werk).

Toegevoegd na 6 dagen:
Verder eet ik veel groente en volkoren en redelijk wat fruit. Ik drink geen frisdrank, vooral thee.

13 jaar geleden
10K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, die leeftijd is inderdaad een belangrijke vermelding merk ik persoonlijk. Na de dertig gaat het sneller :0
Snuffel
13 jaar geleden
Ook wel veel groente. Maar ben nogal een snoepkont (lees: verslaafd).

Antwoorden (14)

aderen dichtslibben, en heel dik worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
ook gaat je cholesterol omhoog.. verhoogde bloeddruk.

niets wat gezond is dus..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het effect is dat de kans om veertiger te worden iedere dag afneemt.
13 jaar geleden
Dat is al gauw zo'n 1000 kcal per dag.
1 kg vet is ongeveer 7000 kcal.
Als je niks extra doet om die 1000 kcal te verbranden, kun je aardig aankomen.
Iemand met 20 kg overgewicht heeft dus in totaal 140.000 kilocalorieën meer ingenomen dan hij of zij nodig had.

Toegevoegd na 1 minuut:
"Zo leidt bij vrouwen een overschot van gemiddeld 20 kcal per dag (de hoeveelheid energie in een klontje suiker) ertoe dat ze na een jaar een kilo zwaarder zijn."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verder genoeg groenten en vitamines binnen krijgt, en je hebt een heel beweeglijk leven, kan het nog best meevallen. Als je er nu niet dik en ziek van wordt, ga er wel wat aan doen, want na je 40ste moet je ongeveer 2 x zo veel bewegen om dezelfde hoeveelheid calorieën te verbranden, lijkt het wel, en eventueel overgewicht gaat er veel lastiger af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is vragen om overgewicht, en allerlei kwalen ...
plus natuurlijk erg ongezond...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gaat dichtslibben zoals al eerder werd genoemd.
Dat je veel beweegt is natuurlijk perfect, maar dat je veel ongezonde dingen eet blijft ongezond.
Ja, als je veel eet, en veel beweegt heft het tegen elkaar op. Maar veel eten is niet hetzelfde als ongezond eten..

De details van wat er met je kan gebeuren ga ik je niet geven, als ik daar over na ga denken val ik namelijk flauw :-P (Lage bloeddruk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig zijn er ook positieve consequenties :-)

http://www.kennislink.nl/publicaties/chocolade-als-medicijn

Toegevoegd na 28 minuten:
Dus vanaf nu alleen nog pure (bv. 72%) chocola eten :-)

Toegevoegd na 54 minuten:
Kort samengevat kunnen de positieve effecten zijn:
- een verlaging van de bloeddruk
- verminderde kans op hart- en vaatziekten (volgens Wikipedia is 10 gram pure chocola al genoeg)
- mogelijk ook een gunstig effect op suikerziekte

Het slechte nieuws is dat melkchocola relatief ongezond is, maar het goede nieuws is dat een beperkte hoeveelheid pure chocola zelfs gezond zou kunnen zijn :-)
Bronnen:
13 jaar geleden
Een risico die ik ken is een verhoogd cholesterol. Dat kan slechte gevolgen hebben als je anleg hebt in de richting van verschillende vormen van vaatlijden. Infarct, aderverkalking etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je dan tegen je veertigste een stevig overgewicht (BMI van boven de 40), suikerziekte en een hoge bloeddruk. Door verder weinig te eten heb je wel eerder ook allerlei vitaminetekorten. Als je heel zwaar werk doe zul je de calorieën wel kwijtraken, maar de andere negatieve effecten niet. Hooguit duurt het een jaartje of wat langer voor je aan de beurt bent. Frisse lucht alleen kan het probleem niet voor je oplossen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het effect? Een snelweg naar een dichtgeslibd, vet en ongezond lichaam. Maar ik denk dat je dat zelf ook wel kunt bedenken.

Gauw stoppen en probeer iets gezonder te leven. Wat meer naar buiten, wat vaker de trap in plaats van de lift en stoppen met die ongezonde troep. Dit is een verslaving geworden, na al die jaren.

Zorg wat beter voor jezelf vanaf nu. Oké?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt er maar helemaal van af wat je verder nog een en hoeveel je beweegt, d.w.z. hoeveel calorieën je verbrandt op een dag.
Iemand die zwaar lichamelijk werk doet kan bijvoorbeeld best die 1000 Kcal per dag extra hebben.

Maar jij snapt ook wel dat al die suikers en vetten van de chocola en de vetten en zouten van die chips
helemaal niet goed voor je zijn, anders zou je dit niet vragen.

Je komt misschien niet zo gauw aan, maar misschien liggen al je organen wel in een vetlaag. En dat is hartstikke ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pure chocola: kans op hart en vaatziekten vermindert met 50%.

Chips: kankerverwekkende stoffen, ook in patat.

Ik zou zeggen: het geheel compenseert elkaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tijd om er wat aan te doen, nu het nog kan. Laat je onderzoeken door een arts om te kijken hoe hij/zij je kan helpen/adviseren en 'probeer die grote reep en zak chips dicht te laten!

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Het effect is dat je 'kans' hebt op allerlei aandoeningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger aten ze extra boter in hun eten, omdat ze nog twee uur moesten lopen naar hun werk en daarna op hun werk nog veel lichamelijke inspanning hadden. Het probleem is niet het vet en niet de chocolade, maar de extra troep die in de chips zit die ongezond is. Zoals hierboven wordt gezegd is het inderdaad waar dat je op moet letten dat je vanaf je 35ste niet langzaamaan een buikje krijgt. Maar als iedereen in je familie en jij na hun 40ste nog erg tenger is verwacht ik niet dat dat een probleem is. Je kunt het beste kijken naar familie geschiedenis e.d. waar je op moet letten. Als er erg veel hart en vaat ziekten in de familie voorkomen moet je natuurlijk meer opletten dan waneer je hele familie superslank en zonder problemen rond de negentig of ouder wordt.