Als ik in de zon ga liggen met mijn littekens, worden ze dan extra zichtbaar of juist niet?

Ik wil dat mijn littekens minder opvallen, maar is het zo dat als ik deze zomer een lekker bruin tintje krijg, de littekens ook verkleuren of blijven ze zo wit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/ex-schaafwonden-littekens-wit-bruin.79417
In littekenweefsel zit geen pigment, dus dat zal wit blijven. Dat kan je oplossen door er kleurcreme op te smeren.

Het beste antwoord

Het litteken kan of meebruinen og te bruin danwel bleek blijven.
Wat wel gevaarlijk kan zijn is, omdat het een litteken is, de kans op huidkanker op die plek groter kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het gaat om dunne littekens, die ik in een zwarte bladzijde van mijn leven zelf heb aangebracht. Ze zijn alleen best diep. Dus ik neem aan dat de kans dat ze wit blijven groot is...

Andere antwoorden (1)

Je littekens zullen meer opvallen, omdat ze niet meebruinen.