Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Er zit een klein stuk plastic staafje in me voet, misschien 1 milimeter breed en een milimeter dik. Is dat gevaarlijk ?

Moet ik het eruit halen, want het lukt me niet meer. Eerst was het een halve cm ofzo en daar heb ik dus grotendeels van kunnen uithalen.

Me moeder zegt dat er alleen een pus komt en me vader zegt dat misschien me hele voet verrot.

Wat is waar en moet ik iets doen ? Met een pincet lukt het niet meer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Ik zou het aan de dokter vragen, die weet er wel raad mee.

Soms laten ze het als je er geen last van hebt er gewoon inzitten, maar je kan je beter afvragen of je iets in je lichaam wilt hebben wat er niet hoort.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga even een tijdje in een bak met sodawater zitten met je voet en druk dan aan de zijkanten van de plek (alsof je een puist uitknijpt) en probeer het dan nog eens met een pincet!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind dit toch echt werk voor een dokter. Dingen die je lichaam zijn binnengedrongen kunnen gaan 'wandelen', ze dringen dan steeds dieper je lichaam in totdat ze bij een gewricht o.i.d. echt problemen kunnen gaan veroorzaken. Niet zelf prutsen tot het misschien gaat splinteren want dan ben je verder van huis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er geen last van hebt zou ik het een paar dagen laten zitten, en dan kijken of je er dan wel bij kan met een pincet. Als je er flink in heb zitten porren met een pincet dat raakt het vlees geirriteerd en zet het op en kan je er niet bij.
Door even rust te gunnen wordt het vlees rustiger en kan je er vaak snel bij

lukt dat niet kan je alsnog naar de dokter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ding in je voet dat er niet hoort en dat je er niet uit krijgt ---> dokter.

Hoe langer je het laat zitten, hoe dieper het onder invloed van beweging kan raken. Dan kun je beter nu naar een dokter, dan is het een kleinere ingreep om het er weer uit te krijgen dan wanneer het inmiddels ergens tussen je pezen verankerd zit.

Die hele voet die eraf rot, dát zal wel meevallen, Maar ook een dingetje van een millimeter kan schade aanrichten die gewoon niet nodig is. Waarom zou je dat afwachten?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een niet gemakkelijk te verwijderen splinter of ander voorwerp in de huid moet je altijd een arts raadplegen.

Je arts kan dan ook nagaan of je tetanus (kaakklem) vaccinatie nog in orde is, en eventueel aanpassen.

Steekwondjes, bv. van een naald, nagel, splinter, een dun takje, een doorn, enz. kunnen tetanus veroorzaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Wat bedoel je met kaakklem?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is een ander woord voor tetanus.
Amadea
13 jaar geleden
Dat komt op internet niet voor, daar kent men de kaakklem alleen als een omstreden afvalmethode....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt eraan waar je op zoekt. Zoek je op 'kaakklem', dan verdringen de sites over afvallen die over tetanus. Google je 'tetanus', dan is dit de eerste hit: http://www.rivm.nl/rvp/overzicht_ziekten/tetanus/ "Tetanus
(Clostridium tetani) Tetanus, ook wel bekend als kaakklem of wondkramp <...>"

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding