Mag ik dronken op werk verschijnen?

Bedenk zelf wat jij als 'teveel alcohol' ervaart

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Antwoorden (10)

vraag het aan je werkgever hahahahahahaha
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is niet bij wet verboden, maar ik denk dat je baas er niet blij mee is. Als je voertuigen bestuurt voor je werk is het overigens wel verboden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk staat in je arbeidscontract dat dit niet mag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Enkele uitzonderingen van beroepen daargelaten lijkt me dat een uitermate slecht idee. Je baas zal het niet op prijs stellen en je kan je baan ook niet goed uitvoeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb ik het laatst nog met een docent over gehad, volgens hem mag hij als hij wil best een wijntje nemen onder de lunch.

Mischien dat je het kunt vergelijken met het promillage dat je niet meer auto mag rijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Staat niet in mijn contract...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wel als dat een van de vereisten is om je werk goed uit te voeren
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
over het algemeen zijn werknemers er niet blij mee als je dronken op je werk verschijnt. Sterker nog dit is een reden om iemand op staande voet te ontslaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
'Teveel' is zoveel dat het je werk beïnvloedt. En dat lijkt me al vóórdat je echt dronken bent.

Voor mezelf: ik drink niet voor of onder werktijd. Dat is het veiligste. Het is natuurlijk wel anders voor mensen die bijvoorbeeld met klanten uit eten gaan. Een wijntje hoort daar gewoon bij. Maar dan nog niet tot het punt van dronkenschap. Alcohol beïnvloedt je beoordelingsvermogen, en dat is niet verstandig in een zakelijke situatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar als het nu je werk is om proefkonijn te zijn. En stomdronken naar je werk te komen voor een wetenschappelijke test of iets dergelijks...

Dan mag het natuurlijk =D

Maar bij een normale baan over het algemeen niet.