Ik ben vaak erg vroeg wakker en dan kan ik niet meer slapen, hoe kan dit en kan ik er iets tegen doen.

Als ik dan wakker word rond 5 uur, probeer ik nog te slapen maar ben hel aal niet moe meer, ik val dan ook niet meer in slaap, die middag ben ik erg moe, hoe kan dit en kan ik er iets aan doen? Bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (5)

Ga iets later naar bed, zodat je wat langer door kunt slapen.

Als het lukt kun je 's middags een dutje doen, of een wandeling maken. Beide helpen tegen vermoeidheid in de middag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je 8 uur slaapt op een dag is dat meer dan genoeg en is je lichaam volledig uitgerust. Pas als je minder slaapt moet je je zorgen maken. Wees blij dat je vroeg wakker word dan heb je nog de hele dag voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hele hordes mensen hebben aan minder uren slaap genoeg en er zijn ook mensen die standaard meer dan 8 uur moeten slapen. Als ik 8 uur slaap ben ik compleet brak. Vijf, hooguit zes uur slaap, dan ben ik op mijn best. Mijn zoon van 23 voelt zich het lekkerst na 9 uur slaap. Ik bedoel maar...
Heb je dit het hele jaar door, of alleen in periodes? Misschien werkt het bij jou net als bij mij en heb je iets aan de manier waarop ik het voor mezelf heb opgelost.

Ik word zelf snel wakker van geluid en licht. In de winter en op zondagen (weinig verkeer) heb ik er duidelijk minder last van. Ook ik kon als ik dan eenmaal wakker was niet meer inslapen. Ik dacht dat ik dan echt helemaal wakker was, maar 's middags / 's avonds kon je me opvegen.

Bij mij heeft het geholpen om tussen het raam en het gordijn nog een verduisterend rolgordijn te hangen. Verder heb ik mezelf er aan gewend om met oordopjes in te slapen. Dat werkt perfect en nu word ik gewoon wakker als ik uitgeslapen ben of als de wekker afloopt. Want zo'n hard geluid vlak naast je, dringt dus wel door die oordopjes heen.

PS. Over die oordopjes: ik heb veel soorten geprobeerd, maar die waren te hard of ongemakkelijk of ik verloor ze 's nachts. Het beste werken bij mij de wasbolletjes (soort zacht kaarsvet) van ohropax -te koop bij de drogist-, maar je moet zelf eens proberen wat bij jou werkt.

Succes en welterusten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik weet dat het lastig is , maar een gemiddeld mens heeft 8 uurtjes per dag nodig.
Zelf slaap ik 7 uurtjes door de weeks.
In het weekend wil ik wat meer slapen, maar dan word ik ook weer vroeg wakker.
dan heb ik een methode om weer in te slapen, dan slaap ik nog ongeveer 3 uurtjes.
Maar!! als het lichaam het niet nodig heeft werkt het niet.
Probeer wel regelmaat een vast patroon aan ter houden dan werkt het het beste.
.
Sluit je ogen en ga ontspannen liggen.
Ga met je gedachten boven je hoofd.
Dan loop je naar de papiervesnipperaar.
Dan zeg je tegen je zelf, Dat gene dat mij wakker houd dat wil ik versnipperen.
Je gooit het in de versnipperaar druk op de knop en even later val je in slaap.
Het is wel even oefenen, oefening baard kunst!!

Hoop dat je hier wat aan hebt, Slaap lekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt blijkbaar een heel sterk bioritme, dat er voor zorgt dat je om 5 uur wakker wordt. Ik zou zeggen pak die tijd en ga wat leuks doen.
Ik zou ook kijken of er om die tijd iets gebeurt waardoor jij wakker wordt, een klok die slaat of een buurman die naar zijn werk vertrekt.

En als je 'smiddags als je moe wordt zou ik ( wat iemand anders ook al voorstelde) even gaan sporten. weer even dat lichaam opkikken