Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik dit voorkomen?

als er iets spannends gebeurd heb ik best wel moeite met ademen bij me hart hoe kan ik dit helpen dat dit stopt, het is ook wanneer ik een plan heb dat te gaan doen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
688
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag! Heb hier zelf ook last van...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door dat je zenuwachtig ben endan ga je haet sneller kloppen
Kimath
13 jaar geleden
Bij de yoga heb ik geleerd dat je je rechterneugat dicht moet houden, en dan 3 minuten door je linkerneusgat ademen.
Goed hierop concentreren, word je rustiger van.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Het is de opwinding of stress (dit kan ook positieve stress zijn). Sommige mensen die hetzelfde hebben, kunnen er van gaan hyperventileren.

Het beste wat je kunt doen, is je zelf aanleren ademhalingsoefeningen te doen. Dit maakt je weer rustig en brengt je ademhaling weer op normaal.

Kijk hier voor enkele tips. Succes ermee!

http://www.healthylives.nl/ontspanning/ontspanningsoefeningen/Ademhaling-oefeningen-bij-stress

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/27215-ademhalingsoefeningen.html
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens! Ademhalingsoefeningen doen en als je daarin een beetje geoefend raakt, kun je die stress voortaan gemakkelijk snel zelf oplossen (wegademen). Succes!
Dat is hyperventilatie door spanning.
Maak je vooral niet druk dat het iets met bijvoorbeeld je hart te maken heeft want dit is een veel voorkomende reactie bij spanning.
Door veel te ademen wordt die reactie alleen maar heviger en kan je in paniek raken, dus trek je er niks van aan dat ademen wat moeilijker gaat. Je kan ademhalingsoefeningen voor hyperventilatie opzoeken.
Probeer vooral heel rustig en langzaam te ademen, vooral niet door de borst maar juist laag door je buik. Je kan een hand op je borst en de andere hand op je buik leggen. Je hand op de borst mag niet bewegen, hand op de buik mag wel bewegen door je ademhaling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je lichaam bereidt zich voor op de dingen die zich in je geest afspelen . De adrenaline gaat aan het werk .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is Hyperventilatie . Het is niks ernstigs of levensbedreigends. Als je je druk of gespannen bent dan kan je verkeerd gaan ademen en daardoor voel je je zo.
Zoek maar even op voor ademhalingsoefeningen dan moet het wel overgaan;)
heb er zelf ook last van...
xxx Marina
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding