Zijn er meer mensen die "last hebben van" karma?

Beetje vreemde vraag, maar het gebeurt mij laatste jaren vaak, dat als ik een leugentje om bestwil vertel, dat het dan ook echt gebeurt.
Bijv. Ik vertel dat ik erg duizelig ben, en nauwelijks kon lopen, en het gebeurt een week later echt. Auto doet het niet, dag later...., kat half dood, dag later kat dood. Ik ben ongesteld, half uur later echt ongesteld, onverwacht. Er zijn meer voorbeelden, maar ik kan ze zo niet opnoemen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit heb ik nog niet mee gemaakt. Kun je dit misschien ook gebruiken om goud te vinden?

Dit kan twee oorzaken hebben. De ene mogelijke oorzaak is, dat je eigenlijk al wel weet wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Bijvoorbeeld als je zegt dat je ongesteld bent, terwijl je dat (nog) niet bent. Je wéét dan al dat het vandaag of morgen zal beginnen. Als je je lichaam goed kent, kun je het zelfs al voelen aankomen - ook al heb je dat niet altijd bewust in de gaten. Je wéét dan al wat er staat te gebeuren. Dan zég je dat het gebeurt - maar dan hoef je niet verbaasd te zijn dat het dan ook werkelijk gaat gebeuren. De andere mogelijke oorzaak is, dat je er extra op gaat letten. Bijvoorbeeld als je liegt dat je duizelig bent. Als je de week daarna toevallig niet duizelig wordt, vergeet je dat je dat leugentje hebt verteld. Het valt dan niet op dat je leugentje echt niet klopte. Als je daarentegen binnen een paar dagen na het leugentje stomtoevallig écht duizelig wordt, herinner je je opeens die leugen. Dán valt het op. Na een tijdje kijk je terug. Alle niet-kloppende leugens ben je vergeten; alle toevallig wel-kloppende leugens heb je goed onthouden. Het lijkt dan net of álle leugens waarheid worden, maar dat ligt slechts aan je bevooroordeelde herinnering. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.

Ik denk ook dat je het onbewust merkt. Ik heb ook wel eens in mijn auto zitten denken: Goh hij doet het nog best goed voor zo'n oud beestje, waarna promt de volgende dag problemen waren. Ik denk dan gewoon dat ik al iets aan de motor ofzo heb gehoord dat anders klonk dan normaal zonder dat echt te beseffen. En je zult wel vaker hebben gezegd dat je duizelig bent zonder dat je het wordt, maar dan vergeet je dat je het gezegd hebt. Als iets wel uitkomt herinner je je wel wat er vooraf ging

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100