Zijn er meer mensen die "last hebben van" karma?

Beetje vreemde vraag, maar het gebeurt mij laatste jaren vaak, dat als ik een leugentje om bestwil vertel, dat het dan ook echt gebeurt.
Bijv. Ik vertel dat ik erg duizelig ben, en nauwelijks kon lopen, en het gebeurt een week later echt. Auto doet het niet, dag later...., kat half dood, dag later kat dood. Ik ben ongesteld, half uur later echt ongesteld, onverwacht. Er zijn meer voorbeelden, maar ik kan ze zo niet opnoemen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe zijn je voorbeelden 'leugentjes om bestwil'? Ik vind het eerlijk gezegd nogal onaangename grote leugens.

Antwoorden (3)

Dit heb ik nog niet mee gemaakt. Kun je dit misschien ook gebruiken om goud te vinden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit kan twee oorzaken hebben.

De ene mogelijke oorzaak is, dat je eigenlijk al wel weet wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Bijvoorbeeld als je zegt dat je ongesteld bent, terwijl je dat (nog) niet bent. Je wéét dan al dat het vandaag of morgen zal beginnen. Als je je lichaam goed kent, kun je het zelfs al voelen aankomen - ook al heb je dat niet altijd bewust in de gaten.

Je wéét dan al wat er staat te gebeuren. Dan zég je dat het gebeurt - maar dan hoef je niet verbaasd te zijn dat het dan ook werkelijk gaat gebeuren.

De andere mogelijke oorzaak is, dat je er extra op gaat letten. Bijvoorbeeld als je liegt dat je duizelig bent. Als je de week daarna toevallig niet duizelig wordt, vergeet je dat je dat leugentje hebt verteld. Het valt dan niet op dat je leugentje echt niet klopte.

Als je daarentegen binnen een paar dagen na het leugentje stomtoevallig écht duizelig wordt, herinner je je opeens die leugen. Dán valt het op.

Na een tijdje kijk je terug. Alle niet-kloppende leugens ben je vergeten; alle toevallig wel-kloppende leugens heb je goed onthouden. Het lijkt dan net of álle leugens waarheid worden, maar dat ligt slechts aan je bevooroordeelde herinnering. Zo zit de mens nu eenmaal in elkaar.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik let er de laatste tijd erg op, sinds ik zo'n 2 jaar geleden dat geval kreeg met die duizeligheid, vond ik dat erg eng. Want dat was echt heel erg, niet gewoon een beetje duizelig, maar bijna over de grond moeten kruipen, ondat je anders omvalt.
Ik lieg heel erg weinig, maar zodra ik het doe, dan gaat het ook meteen fout. Ongesteld, ja dat kan toeval zijn, maar duiziligheid, auto, en meer dingen, nee dat is eng. Ik durf echt geen leugentje meer te vertellen. Tenminste niet met iets ergs. Ik ga proberen te vertellen, ik kan nu niet weg, ik heb een goudschat gevonden, wie weet gebeurt het, of ik verlies echt alles wat ik heb.
Cryofiel
13 jaar geleden
Wat natuurlijk ook nog zou kunnen: zodra jij hebt gezegd dat je duizelig wordt, zorg je er zelf onbewust voor dat je ook echt duizelig wordt. We hebben wel vaker gezien hoe groot de kracht van de menselijke geest is, dus het is zeker mogelijk dat je zoiets doet - zelfs als je het niet wilt. Er zijn namelijk zelfs gevallen bekend van mensen die ziek waren, en die binnenkort zouden sterven - enkel en alleen omdat ze dáchten dat ze zouden sterven. Ze wilden graag beter worden en blijven leven, maar ze dáchten dat ze zouden sterven - en dus stierven ze (sommigen), of overleefden ze nog maar net (sommige anderen) doordat een arts vertelde dat er niets aan de hand was. Bij jouw duizeligheid zou dat kunnen. Bij de gestorven kat natuurlijk niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat geloof ik niet, omdat ik er niet meer over na had gedacht, tot het gebeurde. Ik weet dat zulke dingen gebeuren, ooit ook wel eens gehad, maar dan wist ik het van mezelf en dan dacht ik meteen, je maakt jezelf ziek met zulke gedachtes, stoppen. Maar dat is hier niet zo mee geweest hoor. Er zijn meer voorbeelden, maar die ga ik niet allemaal noemen. (te laat zijn door ongelukje, zelfde week rijdt een auto bij me op, terwijl ik stil sta)
Ik zie het maar als een waarschuwing van boven, om niet meer te liegen! Ook geen klein leugentje om bestwil.
Ik denk ook dat je het onbewust merkt. Ik heb ook wel eens in mijn auto zitten denken: Goh hij doet het nog best goed voor zo'n oud beestje, waarna promt de volgende dag problemen waren. Ik denk dan gewoon dat ik al iets aan de motor ofzo heb gehoord dat anders klonk dan normaal zonder dat echt te beseffen.
En je zult wel vaker hebben gezegd dat je duizelig bent zonder dat je het wordt, maar dan vergeet je dat je het gezegd hebt. Als iets wel uitkomt herinner je je wel wat er vooraf ging
anneliez