Als je je slagader raakt hoe snel bloed je dan dood. En kan je er zelf wat aan doen

Films echtheden en waarheden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
64.9K

Antwoorden (4)

Je kunt iets strak om een plek voor de bloeding om minder bloed door te laten stromen . Hoelang het duurt hangt af van de grootte van de wond en de hoeveelheid bloed die eruit komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En van welke slagader het is.
is afhankelijk van je hartslag! Want het hart pomp alle bloed eruit en des te rustiger jij bent des te rustiger is je hartslag waardoor je langer leeft! En als je gestrest bent van ooh shit ik bloed dood en bent als een geak rond aan het rennen des te sneller moet je hart pompen en des te sneller ga je dood, maar wat je kunt doen is je slag ader dicht houden kan met vingers of het eerste de beste wat j in handen krijgt!want meestal is die gene waarbij het gebeurt in paniek dus tijd dringt op dat moment, en hulpdiensten waarschuwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In enkele minuten. Bij sommige slagaders sneller dan anderen. Lies sneller dan hals bijv. Hangt natuurlijk ook van bloeddruk, slagfrequentie en grootte van de opening af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Shave;

Toevallig pas bij EHBO over gehad. Bij een slagaderlijke bloeding die niet wordt gestelpt kan het bloedverlies al binnen drie minuten dodelijk zijn. Dat is te voorkomen door de wond zo ver mogelijk boven de hoogte van het hart te houden en te stelpen terwijl je de slagader kort in de buurt dichtdrukt. Bij gezond bloed treedt er na tien minuten al een lichte stolling op en zal de bloeding stoppen.