Waar kan ik achter de gemiddelde lichaamsmaten per leeftijd kunnen komen?

bijvoorbeeld de taile omtrek, bovenomtrek, zijlengte, lichaamslengte, binnenbeen lengte enz enz

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik las de reacties en daardoor is het eerste deel van mijn antwoord mogelijk minder nuttig Voor kinderen tot ca 6 jaar zijn er groeicurven die staan in het groeiboekje. Daar kun je tot die leeftijd in ieder geval de gemiddelde lengte en gewicht opzoeken Voor volwassenen zou ik zeggen: de gemiddelde nederlandse vrouw schijnt kledingmaat 42 te hebben: dus met een maatlat naar C&A en een paar kledingstukken in die maat opmeten....... Voor mannen zal ik eens zoeken of ik de gemiddelde kledingmaat kan vinden

De onderstaande link geeft meer informatie. Ik weet niet waar je het specifiek voor nodig hebt? Ontwerpers gebruiken deze algemene maten vaker en gebruiken vaak de data base van de Universiteit van Delft. Een deel is kostenloos in te zien online. Andere zaken kun je soms als student (ook andere universiteiten) ter plekke inzien. Andere zaken moet je voor betalen (professioneel). Wel handig als je het Engels machtig bent.

Bronnen:
http://www.io.tudelft.nl/live/pagina.jsp?i...
www.dined.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100