Ik heb mijn neus verbrand, het is best groot bijna mijn hele neus is rood. Er zit nu een korst op, wel of geen pleister?

Als ik de pleister erop doe doe ik eerst een speciale zalf erop voor de brandwond en tegen littekens en dan de pleister erop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Pleisters houden alleen vuil uit open wonden en beschermen kleding en omgeving tegen bloedvlekken. In dit geval denk ik daarom dat een pleister geen nut heeft en problemen alleen maar zou vergereren.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou SSINEM, ik zal maar niet vragen hoe dat gekomen is, maar het zal best pijn doen. Als een lichaamsdeel verbrand is, dan moet je het zo snel mogelijk koelen. Nu heeft dat geen zin meer. Laat die korst er lekker op, dat beschermt prima tegen infecties. Verder gewoon helemaal niets aan doen. Geen zalf, geen pleister. Als de korst er vanzelf afvalt, dan is daar onder al een nieuwe huid gegroeid. Je hoeft dus alleen maar geduld te hebben en je eigen lichaam doet de rest voor je. Beterschap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij (U) dezelfde persoon bent als op de foto, kan men zeker over levenservaring praten. Mocht je (U) toch een ander persoon zijn, dan heeft u helemaal gelijk met jou (uw) redenering. Een open wond moet kunnen ademen en vet gehouden worden. Niks meer en niks minder.