Wie weet een goede behandeling voor Morton's Neuroma? Ik ben al bij 4 verschillende podologen geweest en elke keer inlegzooltjes gekregen

De inlegzooltjes helpen niet en de pijn wordt steeds erger!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb al sinds 2014 pijn in mijn voorvoet, toen is er door de orthopeed verstevingszolen binnen in de schoenen en onder de wandelschoenen aangevraagd en dit er ook er bevestigd, maar nog blijf ik van de linkervoet last houden. Nu onlangs weer naar de orthopeed geweest en toen is er een foto gemaakt van mijn voet, en toen hier niet alles op gezien werd nog een botscan met nuclaire stofje. Maar nu zei de orthopeed dat er niks uit kwam maar ik heb al sinds 2014 pijn met lopen van mijn linker voet. Draag dan nooit schoenen met hoge hakken.
Kreeg laatst al van een bekend iemand te horen van kan het niet het mortonse neuralgie zijn. Dus ik wordt weer terug gebeld door de neuroloog over 2 weken.

Antwoorden (2)

de mogelijke behandelingen zijn:

Behandeling:
- dragen van brede schoenen
- medicatie om de ontsteking en de lokale zwelling te
behandelen
- een steunzool met metatarsaal pelotte
- injecties in de pijnlijke plaats
- operatieve wegname van het neurinoma kan
noodzakelijk zijn bij blijvende last

overleg het met de podoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
podotherapeutische steunzolen voorkomen overpronatie en spreid de metarsalen. Hierdoor neemt de pijn na een aantal weken af. Volledig genezing van de neuralgie kan binnen 2-3 maanden bereikt worden, maar dit verschilt per persoon. Het dragen van wijder schoeisel, ijsbehandeling en rust worden sterk aanbevolen
fremar