Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb mijn elleboog 4 maanden geleden pijnlijk gestoten. Ik voel het nu nog. Is dit normaal?

Als ik met mijn elleboog op de tafel leun bijvoorbeeld, dan is dit nog steeds pijnlijk. Moet ik hiermee naar de dokter of zal het vanzelf wel wegtrekken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Zoiets kan een tijd gevoelig blijven, langzaamaan wordt het steeds minder. Je kunt ermee naar de dokter, maar die kan er niets aan doen. Probeer de gevoelige plek een beetje te ontzien, er niet teveel op leunen bijvoorbeeld.

Het is wel langer dan normaal maar nog niet extreem lang waarschijnlijk heb je met de stoot een gevoelig (kwetsbaar) plekje geraakt. Maar uiteindelijk zal dit van zelf over gaan, maar als het meer pijn gaat doen indeplaats van minder of het over 1 maand nog steeds niet weg is zal je wel even naar de huisarts gaan. Geef de elleboog onder tussen voldoende rust en steun er zo min mogelijk op om zo de genezing te versnellen en te verbeteren. Toegevoegd na 2 minuten: Tussen de huisarts en gaan moest moeten staan