als je nierstenen operatief wilt laten verwijderen, is dan een ruggenprik mogelijk?

Ik krijg nml maar geen duidelijk antwoord en van al die antwoorden op het net, google etc, word je ook niet vrolijker, dus is er iemand die nierstenen heeft laten verwijderen met een ruggenprik ipv algehele narcose?

Toegevoegd na 7 minuten:
vergruizen is geen optie, omdat er in 1 nier 3 stenen zitten die per steen groter dan 1 cm zijn, daarom operatief.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarom moet het operatief gebeuren? Je kunt ze uitplassen, al is dat pijnlijk. Wanneer dat niet werkt dan heb je altijd nog: de vergruizer! En dat klinkt pijnlijker dan het is. In het kort de beschrijving van de behandeling: Ga op het apparaat liggen met uw nierstreek op de vergruizer. Soms moet u op de buik gaan liggen, bijvoorbeeld wanneer de steen laag in de urineleider zit. Om een goed contact tussen lichaam en apparaat te waarborgen krijgt u een ruime hoeveelheid gelei of een geleiplak op de huid. Het opsporen van de nierstenen gebeurt met behulp van röntgenfoto's en met behulp van ultrageluidsgolven (echo). Deze geluidsgolven zijn ongevaarlijk en niet hoorbaar. Vanuit de niersteenvergruizer wordt een hoge concentratie schokgolven op de niersteen gericht, hierdoor valt de niersteen in gruis uiteen. De behandeling tast de omringende weefsels en organen niet aan. Als u tijdens de behandeling pijn krijgt, is het mogelijk om dit met medicijnen tegen te gaan. Via de link vind je een volledige beschrijving van hoe dit in het Slotervaartziekenhuis gaat, maar dat zal niet veel afwijken van andere ziekenhuizen. Er is dus helemaal geen sprake van narcose of ruggenprik. Toegevoegd na 5 minuten: Nav je toevoeging: dat wist ik niet. Ik zou je toch willen adviseren om dit aan een arts voor te leggen. Als je eigen uroloog het niet duidelijk kan uitleggen zou je het via de huisarts of de anesthesist in je eigen ziekenhuis vragen. Met zoeken op internet vind je vaak meer ellende dan je wil weten en ervaringen van anderen zijn in veel gevallen gekleurd of zelfs verouderd waardoor je nog steeds niet weet waar jij in jouw specifieke geval aan toe bent. Veel sterkte in ieder geval, ik hoop dat ze je er snel van af helpen!

Bronnen:
http://www.slotervaartziekenhuis.nl/Linked...

Nierstenen kun je laten vergruizelen en dan valt het project mee. Voor het exacte antwoord waarom bel je niet gewoon je huisarts of een ziekenhuis dan krijg je altijd een correct antwoord.

Een niersteenoperatie is mogelijk met een ruggeprik. Maar niet elke operatie is hetzelfde. Je kan het beste overleggen met je behandelende arts.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100