Zijn hier mensen die ervaring hebben in het drastisch veranderen van een persoonlijke voorkeur?

En als je dit wil delen, wat was dan de reden? Kun je je voorstellen dat je voorheen een heel andere voorkeur had?

Dit is een brede vraag, dus het kan op alle gebied zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Als men me 20 jaar geleden had voorspelt dat ik ooit nog eens zou emigreren naar Duitsland had ik ze spontaan voor gek verklaart.Toch hebben we dat drie jaar geleden gedaan en we hebben er tot op de dag van vandaag geen spijt van gehad.Ik ben nogal behoudend opgegroeid in een gezin met 12 kinderen.Op vakantie gingen we nooit want mijn vader was boer en dan kon je zomaar niet weggaan.We woonden ook nog eens erg afgelegen zodat je enige contacten die je met mensen had vaak op school plaats vond.Toen ik 20 was had ik nog nooit in een bus,trein of tram gezeten.Ook kon ik niet zwemmen.Het was een heel klein wereldje met als gevolg dat ik erg onzeker en angstig was.Dit veranderde toen ik mijn man leerde kennen.Hij trok me uit mijn kleine comfortzone en heeft mij langzaam maar zeker uit mijn isollement gehaald.Dit was voor mij de grote ommekeer in mijn leven.Hij heeft mij mede gemaakt tot wat ik nu ben.Een zelfverzekerde sterke vrouw,die mits het maar met hem is alles aan durft.Vanwege zijn werk zijn we verhuisd naar Duitsland.
I WILL FOLLOW HIM,WEREVER HE MAY GO
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik krijg spontaan kippenvel bij het lezen van je antwoord taurus. Wat een bijzonder verhaal en een bijzondere man, die jou zo kan laten opbloeien. Geweldig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja.ik heb al vaker gezegd dat ik het getroffen heb.Ik heb een trieste jeugd gehad maar dat is later dubbel en dwars goedgekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10, voor je mooie en veelzeggende antwoord.

Andere antwoorden (5)

Ik heb een paar maanden er de voorkeur aan gegeven documenten in het lettertype 'comic sans' te schrijven (in Word).

Van de ene dag op de andere kreeg ik genoeg van deze letter, en ben ik hem zelfs gaan 'haten'.

Documenten die ik nu in dit font krijg, verander ik eerst in bijvoorbeeld calibri of arial. Pas dan lees ik het. En als dat niet (pdf bijvoorbeeld)... dan lees ik het niet.

Weird!?

Later ontdekte ik dat ik niet de enige ben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Interessante verandering, helemaal als ik lees dat je zelfs het lettertype niet meer kunt uitstaan. Enig idee hoe dit zo ineens kan, zo radicaal en ook nog met zo'n sterke antipathie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt van mij een +1, puur en alleen om die link al. Friggin' Awesome!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Opeens vond ik het een 'rommelig en onrustig' font... echt brrrrr!
Breed begrip, mag het dan ook qua kleur zijn?
Ik had eerst alle accesoires in ons huis met lime en aqua-blauw. Van de ene op de andere dag was ik er zooooo klaar mee en ben ik (zijn we) voor roodaccenten gegaan, heel iets anders maar kan geen lime en aqua-blauw meer zien!!! Zie behang, voor en na....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed voorbeeld en wel herkenbaar. Ik vind het allebei iets hebben, maar kleur is wel heel bepalend voor je huis. En je kan er zo maar ineens zat van zijn, hoe leuk je het in 't begin ook vond.
Vroeger dronk ik het liefst bier, nu graag een goed glas wijn!

Vroeger vond ik een Opel Kadet GSI de umtieme auto, nu wil ik nog niet dood gevonden worden in een Opel!

Vroeger vond ik vis echt niet lekker, nu vind ik het zalig!

Vroeger was ik echt een kattenliefhebber, tegenwoordig heb ik liever honden, en zo kan ik er nog wel een berg verzinnen!

Ik denk dat voorkeuren altijd veranderen als je ouder wordt! Je voorkeuren worden dan ook een soort volwassen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een studie-switch gemaakt. Ik was zo klaar met wetboeken enz. Nu ga ik na de zomer beginnen aan een docenten-opleiding in een andere stad. Dit lijkt me drastisch genoeg voor iemand van mijn leeftijd.

Zeker gezien ik zo flexibel ben als een uitgedroogde houten plank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb jaren lang een voorkeur gehad voor een bepaalde cursus. Hoe de behandelingen moesten en wat wel en niet goed was. Ik kwam in een team, die achter de cursusleiding stond. Ruim een jaar geleden kwam ik er achter dat ik gewoon gebruikt werd voor bepaalde doeleinden. Dat heeft mij zo'n knak gegeven dat ik een hele tijd niks meer te maken wilde hebben hiermee en hierin.
Zelfs mijn vrijwilligerswerk met dementerende kon ik even niet meer aan. Ik was verdrietig en burnout ..van alles..
Nu ben ik langzamerhand weer aan het terug komen, er was zoveel misbruik gemaakt van mjn goedheid..
Dit is een hele verandering voor mij, temeer omdat ik er zo in geloofde, altijd bezig was met helpen en behandelen van de mens in nood.
En nu, nu doe ik even niks, helemaal niks..niks meer moeten..
Maar , het bloed kruipt waar het niet gaan kan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik herken hier veel in. Dank je wel voor je mooie en persoonlijke antwoord...