Is het dragen van een golftas slecht voor je?

Door zwaar terrein met een tas die ca. 10/15 kg. weegt en dat zo'n 4 uur per dag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bij lang en veelvuldig dragen wel. Vraag maar aan radio journalisten welke tientallen jaren hebben rondgelopen met een Nagra bandrecorder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je goed blijft lopen is er niet heel veel aan de hand, want het lichaam kan zich aan passen op die extra krachten. Je moet wel uitkijken met tillen. Niet vanuit je rug, maar vanuit je benen!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vier uur sjouwen met iets zwaars betekent vier uur lang vooral statisch spieren aanspannen. Dat vinden spieren niet leuk. Spieren functioneren veel beter als ze dynamisch worden gebruikt, d.w.z. aanspannen, loslaten, aanspannen, loslaten enz. Dan heb je een betere doorbloeding. Bij constante statische belasting krijg je vroeg of laat overbelastingsverschijnselen.
Het zou beter zijn om niet te tillen, maar de last op je heupen te dragen zoals bijv. bij een rugzak.