Ik val wel af maar niet zoals ik het hebben wil?

Ik ben nu ongeveer 2á 3 maanden bezig met wat kilo's proberen kwijt te raken... Dit lukt mij echter ook wel, Maar wat ik weet is dat je als eerst bij je buik en komt en het laatst weg gaat.. alleen is het bij mij zo dat ik wel degelijk wat verschil zie bij mijn bovenlichaam.. maar dat mij benen eigenlijk geen enkel verschill hebben.. ik woog tot ongeveer 3maanden terug 91 kilo, dat is nu 3 maanden verder ongeveer 78 kilo. Hier heb ik dus echt hard voor moeten werken... alleen het de motiveerd me een beetje als ik mijn benen nog zie zoals 3 maanden terug?

Dus mij vraag is ..

Kunnen mij benen naar wat langere termijn nog vet kwijt raken waardoor ik wel echt verschil zie en kleinere maten broeken pas.

Of is het zo dat mij bouw gewoon een wat grotere onder lichaam heeft?

Bedankt:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Allereerst gefeliciteerd met je prestatie.
Ik weet niet wat het einddoel is qua gewicht maar ik denk dat het aardig opschiet zo; Het lijkt erop dat je eea ook met fysieke inspanning (fietsen, hardlopen oid?) hebt bereikt. Het "vervelende" aan afvallen op deze manier is dat je er spierweefsel voor in de plaats aankweekt. In eerste instantie zullen de spierrijke gebieden (zeg maar de broek-pijn gebieden) dus weinig lijken te veranderen, misschien zelfs verergeren. Ik zou me, zolang ik niet op mijn (medisch verantwoorde) ideaal gewicht zou zijn, er niet druk over maken, dat komt wel in orde.
Mocht dat richting je ideaalgewicht nog steeds niet zo zijn dan zou je kunnen proberen om andere oefeningen te doen die bijvoorbeeld arm of buikspieren ontwikkelen en minder beenspieren.
Doe je momenteel niet aan enige vorm van hardlopen o.i.d. dan sla ik de plank finaal mis en kun je dit antwoord als niet gegeven beschouwen ;-) In elk geval: hou vol en veel succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zwemmen is het beste voor je ook voor een goede lichaams opbouw je gebruikt al je spieren en belast je gewrichten niet zo intensief