Houden alle ziekenhuizen onderling gegevens bij van een patient?

Want stel, je bent behandeld in het ene ziekenhuis en je komt terecht in een ander ziekenhuis omdat er bv een ongeval is geweest en je bent bewusteloos of je kan het niet vertellen door omstandigheden...
Je kan toch moeilijk je hele medisch dossier altijd bijhebben.
Hoe weten artsen dan wat ze wel en niet mogen doen?
Het gaat over iemand die kanker heeft gehad.

Toegevoegd na 2 uur:
Uiteraard geldt mijn vraag ook voor mensen met andere ernstige aandoeningen/ziekte.

Toegevoegd na 2 uur:
En zoniet, wat kan men zelf doen om gerust te zijn? Alle tips welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat was de gedachte achter het Elektronisch Patiëntendossier: dat alle relevante medische gegevens voor medische hulpverleners beschikbaar zijn.
Ik heb zelf altijd het pasje van het ziekenhuis waar ik patiënt ben/was in m'n portemonnee zitten, plus een speciaal kaartje waarop staat dat ik epilepsie heb, en in mijn agenda staat op de adrespagina alles over welke medicijnen ik gebruik en dat ik overgevoelig ben voor wespengif.
In noodgevallen moeten ze daar al een eind mee kunnen komen, en weten ze in een ander ziekenhuis ook dat ze dat ene zh. kunnen bellen voor info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

wanneer je van 1 ziekenhuis naar het andere gaat staat automatisch al alles op je naam, dus als je even doorgeeft dat je naar een andere ziekenhuis bent gegaan kunnen ze het door geven naar het gewenste adres, alles derop en deraan,