Pil vergeten 1e week nu al 1,5 week afscheiding. Herkent iemand dit?

1,5 week geleden voor het eerst in 15 jaar een keer de pil vergeten. Dit was op de 5e dag van de eerste week. De volgende dag (24 uur te laat) volgens voorschrift de vergeten pil genomen en de strip vervolgd. Ik heb echter sindsdien een lichte vorm van ongesteldheid/afscheiding. Herkent iemand dit? Is het reden voor paniek? Moet ik naar de huisarts?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Als je met je pil rommelt kun je doorbraakbloedingen krijgen, dat is heel normaal. Het zou vanzelf weer over moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
OK, dan wacht ik iig nog een weekje af. Moet nu over 6 dagen weer stopweek houden, misschien is het daarna weer gereguleerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik idd ook ! +

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat je je hoeft je geen zorgen te maken over de afscheiding.

Ik weet niet of je nu sex hebt zonder condoom?
Daar moet je dus wel even echt rekening mee houden. Je bent niet goed beschermt als je de pil niet regelmatig inneemt. Als je hem een dag vergeet ben je dus niet volledig beschermt!

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor het rommelachtig zinnetje bovenaan. Dacht vlugger dan ik kon typen :-)
Moet dus zijn: ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de afscheiding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sex maak ik me geen zorgen om, gaat me echt puur om de afscheiding. Ik rommel nog even voort... :-(
Het enige dat er kan gebeuren als je de pil vergeet, is dat je zwanger raakt. Ik geloof niet dat afscheiding daarvan een teken is. Maar als je zekerheid wilt doe je even een zwangerschapstest (5 euro bij het Kruidvat).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak me ECHT geen zorgen over zwanger zijn... ik heb niets gedaan waardoor ik dat kan worden tenzij het tegenwoordig ook al kan door iemand een hand te geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oooo nou dan kan er niets mis zijn toch? Zoals ik al zei: als je de pil vergeet (en daarna met iemand naar bed gaat natuurlijk) kun je zwanger worden, maar iets anders kun je er niet van krijgen hoor. Niets om zorgen over te maken dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even bijstellen: het vergeten van de pil zonder dat je seks hebt kan geen kwaad, maar afscheiding op zich kán een teken zijn van een kwaal (voornamelijk soa's). Dat je de pil vergeten bent is dus niet erg, maar misschien is de afscheiding geen goed teken. Maar schiet niet meteen in de stress: bijna altijd is afscheiding heel gewoon. Hier kun je er meer over lezen: http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenfolders/NHGPatientenfolder/PF15.htm
Daar staat onder andere:
Neem contact op met uw huisarts:
* als u denkt dat u een seksueel overdraagbare aandoening zou kunnen hebben;
* als uw klachten erg hinderlijk zijn, steeds terugkomen of lang duren;
* als de afscheiding gepaard gaat met pijn in de onderbuik;
* als de afscheiding bloederig is (geen menstruatie). Succes!
Weet je wat je moet proberen? jezelf een paar naar een orgasme mastruberen. Dit heeft effect op de baarmoeder.
vaak stop de sfscheiding dan.
deze methode is ook handig om eerder van de ongestelheid af te raken. de eerste 2 dagen een paar goede orgasmes perdag krijgen en dan ben je er binnen 4 dagen ( TOTAAL) van af!