Maandlens hard?

Gisteravond heb ik mijn maandlenzen in het doosje gedaan, alleen 1tje heb ik laten vallen zonder dat ik het wist, ik werd net wakker en zat er naar te zoeken. Ik heb hem net gevonden en hij was gewoon kei hard! Dus heb ik hem gelijk in het doosje met zuurstof gedaan. Hij is nu weer slapjes, kan ik hem weer gewoon gebruiken nu ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als een lens niet in een vochtige omgeving verkeert, dan wordt hij hard. Leg je hem daarna weer in vocht, dan wordt hij weer slap.
In principe zou je de lens weer kunnen gebruiken mits je hem goed reinigt. Hier heb je speciale reinigingsvloeistoffen voor (om in ieder geval eiwitten te verwijderen). Je zou je lens hier in kunnen leggen alvorens je hem eerst hebt afgespoeld. Doe dit voorzichtig ivm het krassen van eventueel vuil op je lens. Verder zou ik even informeren bij je opticien of hij nog andere tips voor je heeft.
Steenuiltje
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou er even mee uitkijken en contact opnemen met de winkel waar je ze hebt gehaald. De lens kan vuil zijn en een iritatie aan de ogen heb je snel met een ongemerkt vieze lens. Neem het zekere voor het onzekere.