Hoe zinvol is "sparen voor later"? Een extra buffer voor je wao/pensioen!

Als kind kreeg ik te horen: sparen voor later! Nu werk ik al ruim 20 jaar en hoor ik nog steeds: sparen voor later! (denk aan oude dag voorziening, etc) Maar zo schuift later steeds weer verder in de toekomst! Wanneer ben je eigenlijk klaar met sparen op deze manier? als je dood gaat kun je er ook niets mee!
Zijn we als mens niet een beetje dolgedraaid met geld?
Veel vragen in een uitleg, om het een beetje niet simpel te maken! :)
Als je op leeftijd bent, dan heb je toch niet zoveel geld meer nodig, dan als je jong bent?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Voor een gedeelte is het zinvol, maar het is belangrijk om nu te genieten van je leven en van je verdiende geld. Als je erg oud bent kun je er niet zo veel meer van doen omdat dat niet meer gaat door ouderdomskwalen. Daarbij heb je je pensioen die je werk heb gemaakt voor je. Wat geld extra is handig, maar je weet nooit wanneer je leven is afgelopen dus: pluk de dag en haal alles uit je leven wat erin zit.

Als je 65 jaar wordt krijg je AOW en misschien nog pensioen. De AOW is bepaald geen vetpot en als je niet hebt geïnvesteerd in pensioen kun je toch wel een probleem krijgen afhankelijk van je leefstijl. Bovendien, wie zegt, dat er over tig jaar nog geld beschikbaar is om iedereen van een ouwedagsvoorziening te laten genieten? En daarom wordt gezegd, dat je moet sparen voor later.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100