Iemand tips voor twee weken lang tentamens?

In mijn geval;

ik heb twee weken lang zware toetsen, welke zijn verdeeld over 1 week. (Ik heb dus eerst drie dagen vrij, daarna een week lang toetsen, daarna nog 2 dagen vrij). In deze dagen leer ik alleen maar. Ik ga vaak bewust aan een tafel zitten zodat ik normaal zit, maar dit hou je niet lang vol. Ik ga dan onderuit zitten voor het comfort, dan weer rechtop, weer scheef, m'n nek gaat zeer doen dus ik ga even op de bank liggen, dan val ik in slaap (midden op de dag), dan wordt ik weer een keer wakker, ik leer weer verder, krijg weer een zere nek dus ga weer onderuit gezakt zitten, enzovoorts enzovoorts. Ik slaap ook heel onregelmatig en slecht hierdoor. En natuurlijk zorgt het ook voor stress, want er moet gepresteerd worden!

Toegevoegd na 28 minuten:
Bedankt voor alle succeswensen en tips zo snel al! Afwisseling is inderdaad erg prettig, maar soms ben ik te streng voor mezelf en moet ik een hoofdstuk afmaken voordat ik iets anders mag gaan doen, terwijl ik dat gedeelte dan niet goed opsla omdat ik weet dat ik straks wat anders mag gaan doen, lekker dubbel-op allemaal.

Ik zit in het eerste jaar van een HBO studie en dat eerste jaar wordt vaak al gezien als het zwaarste jaar omdat dit puur kennis vergaren is.

Maar bedankt voor de tips alvast!!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar ben ik het sowieso mee eens! Niet omdat ik er zelf zoveel last van heb, maar je hoort het erg veel inderdaad. Daarbij komt nog dat ze herkansingen ook doodleuk in deze periode plaatsen, dus nog meer druk!

Antwoorden (5)

Zorg voor regelmaat. Altijd zelfde tijd naar bed. Het toverwoord is ook doseren. Neem pauzes tussen door. Erg goed om even te sporten. Eet ook gezond en drink water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet op goeievraag zitten maar door leren. wat studeer je trouwens?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet niet de hele dagen leren, want op een gegeven moment kan je niks meer opslaan.
Handig is om een uur te leren en dan een kwartier pauze en dan weer een uur en weer kwartier pauze etc.
Het helpt ook om 's avonds lekker te gaan sporten of in ieder geval te ontspannen.

Je moet proberen om een regelmatig slaap ritme te krijgen. Dus elke dag rond dezelfde tijd naar ben en rond dezelfde tijd weer op te staan.

Succes met leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Luister!
Ik zou proberen niet midden op de dag te gaan slapen allen een hazen slaapje van 10 min als het egt nodig is Ik heb hetzelfde als jou een beetje je moet doorzetten denk aan je toekomst he!
Het is al bijna zomervakantie!denk daar meer aan lekker met je vrienden beetje chillen enzo
Ik zou als ik jou was ook teach2000 gebruiken dan leer je via de pc is heeeel handig ik hoop dat het je lukt he blijf doorzetten!!!
Super veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer wat meer af te wisselen. Een half uur intensief leren, dan iets ontspannends doen (iets waarvoor je je hersenen niet te veel hoeft te gebruiken, dus iets fysieks) en tussendoor regelmatig kleine beetjes eten.

Verder is het belangrijk dat je niet tot al te laat gaat leren. Je slaapt daardoor minder goed. Ga voor het slapen onder de douche of in bad en sta op tijd op en ontbijt goed. Neem wat te eten en drinken mee naar je tentamen.

Toen mijn dochter examens en tentamens had, had zij en haar vrienden hier ook erg last van, maar uiteindelijk komt het wel goed hoor!

Heel veel succes!