waarom lachen we als we iets grappig vinden?

waarom lachen we als we iets grappig vinden? soms kun je je lach niet in houden en gaat het vanzelf, maar waarom lach je?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Lachen en huilen zijn aangeboren reacties op spanning.
Bij goede humor wordt altijd spanning opgebouwd waarna de clou volgt die haaks staat op het verwachtingspatroon. Bij de clou komt de ontspanning en hier reageer je op door te lachen. Deze reactie kan heel sterk zijn zodat je tegen je wil toch moet lachen (gebeurt nog al eens tijdens begrafenissen of andere plechtige momenten).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Biologisch reactie van humor, die bij je past.