Welke slaapmiddel werkt het snelst?

Dit is een vraag van mijn werkstuk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een klap met een rubberen hamer
dat zal je niet bedoelen , maar ik vond het wel leuk dit even te vermelden
suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat eerst een uitdraai van uw werkstuk zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou... een paar weken geleden heb ik naar een kampioenschap curling zitten kijken op Eurosport en dat werkte me toch goed...

Antwoorden (3)

Een boek of lichte ontspanning. Geen enkele pil werkt het best, zeker op termijn niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De toedieningswijze van een middel is veel bepalender voor hoe snel het werkt dan het middel dat gebruikt wordt. Middelen die gebruikt worden voor de inductie van een narcose (dus het in slaap brengen, de eerste fase van de narcose) worden via een infuus rechtstreeks in een ader gespoten, en werken binnen enkele seconden. Een veelgebruikt middel is bijvoorbeeld propofol.

Toegevoegd na 11 minuten:
En als je het hebt over de benzodiazepines in pilvorm, dus de slaapmiddelen die ook wel thuis gebruikt worden, dan zijn o.a. middelen als zopiclon, zolpidem, lorazepam, brotizolam, en midazolam vrij snel werkzaam.

Daarnaast worden ook in de thuissituatie wel andere toedieningsmethodes gebruikt, bijvoorbeeld door mensen met epilepsie, die deze middelen gebruiken om een aanval de kop in te drukken. Zo is o.a. diazepam verkrijgbaar als rectiole, dat is een soort klysma maar dan niet om de darmen op gang te krijgen, maar om de werkzame stof op te laten nemen door het darmslijmvlies. Vergelijkbaar met het principe van een zetpil, alleen dan in vloeibare vorm. Met deze wijze van toediening is het middel bijna net zo snel werkzaam als wanneer het bijvoorbeeld in een spier geïnjecteerd zou worden.

Niet dat deze middelen in deze vorm worden gebruikt als slaapmiddel, en al zeker niet in de thuissituatie, maar het is wel een extra illustratie bij het gegeven dat de wijze van toediening veel belangrijker is dan het middel dat wordt toegediend wanneer het gaat om de vraag "wat er snel werkt".

Toegevoegd na 13 minuten:
Bij de beantwoording van deze vraag ga ik er trouwens vanuit dat je een medicijn bedoelt, en niet een andere manier om in slaap te komen. Dit omdat je vraag gesteld is in de categorie "medicijnen".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het natuurlijke slaapmiddel.
En dat is ,,elke dag op hetzelfde tijdstip naar bed gaan.
In het begin zal het heel moeilijk zijn.
Maar na 3 dagen begint het te werken.

En als je een week verder bent val je na 5 minuten in slaap.
Bron eigen ervaring.