Kun je het leren om het een echte babbelkont te worden?

Ik heb echt hele leuke vrienden, en kan ook best goed met ze opschieten. Maar wat ik wel heel vervelend vind is dat ik altijd zo stil ben. Als iemand iets leuks of grappigs vertelt, lach ik natuurlijk net zo hard mee, maar zelf heb ik nooit wat te vertellen. Ik vind mezelf dan echt saai en totaal geen persoonlijkheid hebbend..
Ik wil gewoon net als hen echt plezier maken en niet het stille persoontje zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je moet het vooral niet forceren dan kun je helemaal niks leuks vertellen. Maar als je iets meemaakt dat grappig is, kun je dat wel later aan je vriendinnen vertellen.
Als je moeder bijvoorbeeld een fout maakte of jijzelf beging een blunder is het leuk om zoiets in de groep te gooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de manier waarop jij je vraag stelt blijkt dat je goed in staat bent om uit te leggen wat je bedoelt te "zeggen". Die kwaliteit is de basis om dat in gesprekken ook te kunnen. Het kan ook zijn dat je een wat meer beschouwend karakter hebt en misschien daardoor ervaart wat stiller dan anderen te zijn. Dat maakt allemaal niet uit zolang je kunt accepteren jezelf te zijn en ook te blijven. ieder mens is immers uniek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet niet de hele tijd denken: nu moet ik iets (grappigs) vertellen. Het moet vooral spontaan komen. Het helpt om gewoon leuke dingen uit het nieuws te vertellen. een leuke site van grappige nieuwtjes :

http://www.waarmaarraar.nl/