Mag je valdispert nacht icm antidepressiva innemem?

ik slik anti depressiva, venlafaxine. Mag ik dat slikken in combinatie met valdispert nacht? Ik kan het natuurlijk morgen bij de apotheek vragen maar ik heb t al ingenomen. Kan het kwaad? Kan niks op google vinden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (4)

Nee geen zorgen maar niet verstandig om medicijnen door elkaar tegebruiken ,of de arts moet het je aanraden ,lees ook altijd de bij sluiter,zelfs alledaagse voedings middelen zoals melk ,grapefruit enz kunnen enstige veranderingen in de werking veroorzaken of het nu op natuur basis is maakt niet uit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over interactie van SSRI's als venlafaxine met valeriaan is niets bekend. Dat betekent dat er hoogstwaarschijnlijk geen bezwaar is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Laiv;

Veel meer dan een stevige koppijn zal je waarschijnlijk niet hoeven te vrezen, maar wees zo wijs om nooit op eigen houtje verschillende medicamenten te combineren. Daar heb je huisartsen immers voor....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik deed het ook, kreeg ooit van de dokter valium, dus ga er van uit dat valdispert ook kan. Valium is de chemische variant van valeriaan, de werkzame plant in valdispert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk heeft Valium die naam te danken aan valeriaan maar daar houdt het dan ook echt mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb ik altijd zo begrepen. Kan fout zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, ik heb ooit een docent gehad die een prachtig verhaal vertelde over hoe Valium de patiënt valide maakte, op de been bracht, vervolgens Librium diezelfde patiënt vrijmaakte (van alcohol/drugs?) en nog meer van die onzin. Dat speelde zich begin zeventiger jaren af.