Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

antibiotica vergeten!

ik heb bijholtonsteking met antibiotica maar ben hem vanochtend vergeten wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Hebt u vergeten uw antibioticum op tijd in te nemen? De algemene regel is: doe het zo snel mogelijk alsnog. Maar als het al bijna tijd is voor uw volgende dosis, neem dan de vergeten dosis niet meer in en neem de volgende dosis op de normale tijd. Maak wel de kuur af tot alle tabletten op zijn.
Bel bij twijfel even met uw apotheek. Daar geven ze u hierover graag advies
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon je kuur afmaken jammer dat je er vanmorgen een vergeten bent. Leg ze op een plek waar je in de ochtend ze direct ziet
(Lees meer...)
ronron1212
13 jaar geleden
Als je de antibiotica niet meer in hoeft te nemen vandaag kun je de dosis van vanochtend als nog in nemen. Als je nog wel antibiotica in moet nemen, helemaal niets doen, gewoon de dosis in nemen die je hoort in te nemen en morgenochtend je medicijnen niet vergeten. En maak de kuur helemaal af! Dat is erg belangrijk bij antibiotica.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon innemen en kuur afmaken ...helemaal!!...beterschap!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal moet je antibiotica drie- à viermaal daags innemen. Dat betekent dat je de dosis van vanmorgen inmiddels overgeslagen hebt. Jammer, beter van niet, maar je kunt het beste de kuur verder gewoon volgens schema afmaken, ook bij andersoortige schema's.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit zef ook weleens mee gemaakt.Je kan het een aantal uren later innemen en wat ik ook weleens deed is 2 tegelijk innemen maar dat is niet zo goed vertelde mijn arts mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding