Weet iemand goede middeltjes tegen verkoudheid

Ik ben verkouden en heb het gevoel dat het niet stopt het begon zondag en ik wil graag dat het deze zondag weer over is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (10)

Een theelepeltje zout oplossen in warm water, en dit in de neusgaten druppelen. Kost een fractie van neusspray en werkt vele malen beter.

Daarnaast lekker met dezelfde zoutoplossing gorgelen en 's avonds voor het slapengaan een druppeltje toko tholin onder je neusgaten uitwrijven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt maar wat is tokio tholin?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toko tholin is een soort etherische olie. Verkrijgbaar bij de Kruidvat.
Nysileen, echinacin, echinaforce, warme vruchtensappen, 5 kruidnagels met 1 kopje water (voor de helft laten opkoken) - of bij het opkomen knoflooksoep (teentjes van 2 bollen doen een klein wonder).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stomen. Bak met kokend water vullen en gedroogde kamille er doorheen strooien. Boven de bak hangen met je gezicht in de warme stoom, handdoek over je hoofd om de stoom niet te laten ontsnappen. Goed de stoom inademen en daarna de neus snuiten. Kamille werkt reinigend en verzorgend, ook heel goed bij bijvoorbeeld ontstoken ogen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Drink dranken zo warm mogelijk.

Warme vloeistoffen doen de temperatuur in de neus- en de mondholte stijgen, wat helpt om aanvallende virussen te bestrijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En daar bedoel je dranken zoals thee mee of koffie ? Zo ja wat voor thee
Ui naast je bed, wel 2x insnijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een drankje maken van een ui, uitgehold daarin bruine suiker, op een glaasje en au bain Marie warm laten worden, de suiker loopt door de ui en je hebt een super drankje!
Pittige dingen eten! Dit zorgt ervoor dat je neus gaat lopen en al het snot extra snel verdwijnt. En vraag me niet waarom, maar bananen eten tijdends verkoudheid schijnt ook slecht te zijn. Probeer ook te veel zuivelproducten te vermijden.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een mok met groene thee.
Hierin een grote eetlepel honing,en de sap van een verse citroen.
Ik heb me dit aangewend drie keer per week.
En al bijna 2 jaar niet meer verkouden geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tegen verkoudheid bestaat helaas nog steeds geen medicijn, hoe simpel de aandoening ook is. Je kunt hooguit klachten verlichten door een van bovenstaande antwoorden toe te passen, zodat je er minder last van hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een verkoudheid duurt gemiddeld een week maar flinke uitschieters komen voor. Voorkomen van verkoudheid doe je door je weerstand te vergroten, o.a. door voldoende drinken, gezond eten en extra vitamine C. Als je eenmaal verkouden bent kun je weinig meer doen dan de symptomen aanpakken maar met extra vitamine C kun je de duur van een verkoudheid wel iets inkorten. Sinds ik hoge doseringen vitamine C gebruik ben ik nooit meer verkouden geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ook nog keelpijn bij je verkoudheid hebt doe je het volgende: Neem een stoffen (zak)doek, maak die nat maar zo dat hij niet druipt, strooi daar een theelepeltje zout op, leg dit tegen je keel en knoop daar een warme sjaal omheen. Doe dit voor je naar bed gaat en laat het de hele nacht broeien. Na dit 2x gedaan te hebben is je keelpijn, meestal, verdwenen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor wat betreft neusdruppels: Bij regelmatig gebruik doen die meer kwaad dan goed, zo is mij door een arts verteld.