Is alcohol een lichaamseigen stof?

En weet iemand een lijst van alle lichaamseigen stoffen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handig om te weten is dat alle stoffen die eindigen die op ol eindigen.
Bijvoorbeeld cholesterol Cholesterol is een interessant molecule. Het wordt vaak aangeduid als een soort vet, maar in werkelijkheid gaat het om een alcohol Bronnen:
- http://www.ravnskov.nu/dumyte1.htm

Antwoorden (1)

Nee, onder lichaamseigen stoffen worden stoffen verstaan die je lichaam zelf maakt (bv organen, hormonen, bloed en bloedcellen, antilichamen, lichaamsvloeistoffen als urine, tranen, enzovoorts) en dus als 'eigen' beschouwd kunnen worden. Kortom: alles wat je lichaam (h)erkent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen wordt er gezegd dat alcohol ook door het lichaam wordt aangemaakt, zie de link bij de reacties.
Hoe zit dat dan?