Heeft de betekenis van een naam te maken met hoe die persoon wordt qua karakter?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

nee hoor, zo werkt het niet ;) stel bij elke albert hoort een perfect karakter, dan noem ik mijn kind gewoon albert! Maar helaas ;)

een naam is puur gebaseerd op het gevoel van de ouders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is het zo dat de uitleg van de naam Mireille wel verdacht goed bij mij past. Al is het dan wat zielig voor mijn zusje want haar naam betekend droevig xD
Denk je dat sterrenbeelden wel kloppen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat denk ik ook niet, dus misschien ben ik een beetje een narrow-minded persoon voor deze vraag ;) ik geloof dat ik precies hetzelfde zou zijn als ik een maand jonger / ouder was geweest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang siamese tweelingen volkomen verschillende karakters hebben geloof ik niet in sterrenbeelden.
niet op die manier, maar als een ouder een kind noemt naar iemand dan schept dat wel bepaalde verwachtigen. Wordt je genoemd naar een heldhaftig persoon uit de geschiedenis, of wordt je genoemd naar een bekende van je ouders die bijzonder is. Wat willen je ouders daar dan mee zeggen?
Ik heb zelf het gevoel dat er wel een bepaalde druk mee kan komen met namen, dat is althans mijn persoonlijke ervaring.