Hoe kun je tranen tegenhouden als je een zielige film kijkt?

deze week ga ik op school star wars episode 3 kijken. Ik ben een super grote star wars fan, en moet altijd huilen van deze film. (mensen die de film al gezien hebben zullen ongetwijfeld begrijpen wat ik bedoel) Ik heb hem bij elkaar misschien al 7 keer gezien, maar ik blijf huilen op die 3 momenten. (order 66, anakin en obi wan op het einde van de film, muziek aan het einde van de film,(na de transformatie) Ik wil niet afgaan voor de klas, dus hoe kan ik dat het beste aanpakken als ik tranen op voel komen? wegkijken lukt niet, want de muziek is ook zo emotioneel dan..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet iedereen kan dat Uhurowan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ uhurowan, ik probeer het wel maar ik ben gewoon erg emotioneel.. ik kom op school ook bij een vertrouwenspersoon, en die zegt dat ook, dat ik te emotioneel ben.. ik vind het niet leuk, maar ja ik kan er weinig aan doen op zo'n moment.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan natuurlijk heel goed Uhurowan...., maar niet iedereen op de wereld is zoals jij ;-) Dat maakt het ook zo leuk.
Je emoties tonen op de manier van Catcher wordt gezien als kinderachtig, zeker voor jongens, maar dat vind ik behoorlijk "hokjesgeest" denken.
Sommige mensen reageren gewoon zo, en dat is dan ook niet tegen te houden.

Het beste antwoord

Je weet dus de precieze momenten: wegkijken EN je oren dicht houden!!! Dan hoor je de muziek ook niet. Doe dat op tijd, want vaak begint de muziek eerder dan "de" momenten.
Ik snap, dat je niet wilt afgaan, maar aan de andere kant: waarom afgaan? Je toont je emotie, wat is daar eigenlijk zo erg aan? Kijk es om je heen (met je vingers in je oren): misschien zitten er wel meer te snotteren!! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor het (snelle) antwoord!:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan Catcher.
Is inderdaad ook wel opvallend, maar zal waarschijnlijk minder "raar" gevonden worden dan tranen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank jullie trouwens voor de plusjes ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ WendyH, heb je/heeft u misschien ook wat helpende gedachtes? Zou het helpen om aan aggresieve dingen te denken, zodat je boos wordt bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben "je" hoor hahahaha. Leeftijd vind ik totaal oninteressant.
Volgens mij ben je een gevoelige vent, ook gezien je andere vragen ;-) Dat is geen zwakte!!! Dat ben jij, en dat is gewoon hartstikke okee.
Het is voor jou lastig, want je wordt erop aangesproken, misschiennn zelfs mee gepest. Maar dat zegt eigenlijk alles over die anderen, en niks over jou!!!
Maar dit even terzijde.... Het zou kunnen, dat het werkt om je op die zielige momenten in de film erg te concentreren op iets anders. Dat hoeft niet persé iets te zijn waar je boos om wordt, maar kan ook iets zijn wat je heel leuk vindt.
Dat zou je thuis kunnen uitproberen: misschien heb je een dvd, die ook dit effect op je heeft? Mischien bestaat de mogelijkheid op school, om even weg te gaan? Naar het toilet bijvoorbeeld? Punt is dan wel, dat het 3x tijdens de film is.... maar je kunt ook 1 of 2x weg gaan en 1 keer de vingers in de oren doen? Dan valt het minder op? Ik bedenk nog iets: heb je een mp3 speler? Je zou ook die oortjes in kunnen doen en even muziek aan doen.... is misschien minder opvallend?

Andere antwoorden (2)

Doe je oren dicht, want je weet wanneer het komt. Als je een horror film zonder geluid kijkt, is het een stuk minder eng. Saai eigenlijk. Met zielige stukjes hetzelfde!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet je gewoon inzien dat het maar een film is en dat het geen zin heeft om te huilen.