door je handen te weinig te wassen. door voedsel/ drinken tot je te nemen wat niet goed meer is.
door dingen te eten wat met veel olie is klaar gemaakt.
(in landen zoals spanje/ italie eten ze daarom vaak brood of zo iets bij de maaltijd.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

door verkeerd eten of voedsel eten dat in olie bereid is
je kunt het ook krijgen door een salmonella bacterie
vaak heeft het met iets anders te maken je krijgt het niet zomaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sinds wanneer krijg je diarree of last van je darmen als je voedsel eet dat in olie is bereid? Dan zou de hele bevolking van bijvoorbeeld de Mediterranée continu diarree hebben. Lijkt me niet, dus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nou die zijn er aan gewend maar als je ineens in olie bereid voedsel gaat eten kun je diarree krijgen
ik maak het zelf ook mee met de kinderen als we in turkije op vakantie gaan lijkt me wel dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werk heeft wel gelijk maar bedoeld het anders.
Door op vakantie naar Turkije te gaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laxeermiddel slikken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eet een blik perzikken of pruimen leeg en drink ook het sap, succes verzekerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door Crystal Clear te drinken, weet ik uit ervaring!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt diarree krijgen door besmetting, ook wel buikgriep genoemd. Als je hier last van hebt moet je uitkijken dat je anderen niet besmet.
Ook kun je diarree krijgen door bedorven voedsel te eten of iets te drinken waar ziekmakende bacteriën inzitten.
Je kunt natuurlijk ook diarree krijgen van een laxeermiddel of voedsel of drank met een laxerende werking.
Je kunt allergisch zijn voor iets wat je eet of drinkt. Je kunt bepaalde enzymen missen (b.v. lactose-intolerantie).
En dan kunnen spanning en angst ook nog laxerend werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Excessief kauwgom eten. Op de pakjes staat namelijk: 'Overmatig gebruik kan een laxerend effect hebben.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook diaree krijgen door vaatdoekjes die te lang op je aanrecht liggen en die je dan vervolgens overal over heen haalt.Je hebt zo een hoop bacterieen in je huis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Diarree is een reactie van het lichaam, wanneer er teveel bacterieen in het darmstelsel komen. Door veel vocht af te scheiden, worden de bacterien afgevoerd.

Je krijgt dus diarree door die bacterien, en de ontlasting wordt dun van het extra vocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga, naar aanleiding van je andere vragen over problemen met de stoelgang, ervan uit dat je op zoek bent naar voedingsmiddelen die een laxerende werking hebben. Ik ga er daarom van uit dat je zelf diarree wil "veroorzaken". Deze tekst vond ik op de website http://www.kring-apotheek.nl/zz/mainzz42.html met uitleg over en middelen tegen verstopping:

"Wat kunt u er zelf aan doen
Het is gezond om vezelrijke voeding te eten. Dit werkt prikkelend op de darmen en bevordert daardoor de stoelgang. Vezelrijke producten zijn volkoren-, rogge-, bruin-, krenten- en rozijnenbrood. Ook grove graanproducten zoals gort, havermout, boekweit, muesli, tarwekiemen en zemelen zijn rijk aan vezels. Dit geldt ook voor zilvervliesrijst, dadels, vijgen, noten, pinda's, sesam en maanzaad en peulvruchten (witte en bruine bonen, kapucijners en linzen). Gedroogde en geweekte zuidvruchten als abrikozen, krenten, pruimen, rozijnen en tutti frutti zijn eveneens vezelrijk.

Sommige voedingsmiddelen kunnen een laxerende werking hebben. Voorbeelden hiervan zijn karnemelk, yoghurt, stroop, ontbijtkoek, vocht van geweekte zuidvruchten, rozenbottelsiroop of sinaasappelsap."
Antoni
14 jaar geleden
Je kan diarree ook door parasieten krijgen. Dat komt nog redelijk vaak voor in verpleeghuizen en bijv. kinderdagverblijven.