Wat is de verschil tussen homeopathie en anthroposophie? En wat zijn de verschillen van de inhoud?

Ik behandel mij zelf altijd met homeopathische middelen
maar nu onder ga ik een acnetherapie van 3 maanden met een anthroposophische medezijn,nu wil ik graag weten wat de verschillen zijn van de inhoud tussen homeopathische medicijnen en anthrophoppische?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.3K

Het beste antwoord

vooreerst definiëren:
homeopathie:
dit zijn middelen die worden bereid op basis van een extract van minerale, plantaardige of dierlijke oorsprong, dat bij toediening in pure vorm geacht wordt symptomen te geven die lijken op die van de te bestrijden ziekte.
antroposofie:
Antroposofie [anthropos (mens) + sophia (wijsheid)] is een spirituele filosofie en occulte wetenschap[1] gebaseerd op de leer van Rudolf Steiner (1861–1925), die het bestaan postuleert van een geestelijke wereld die toegankelijk zou zijn via innerlijke ontwikkeling. De antroposofie beweert kennis van de wereld te kunnen verkrijgen door een van de zintuigen onafhankelijk denken, waardoor wetenschappers haar als pseudowetenschap met een religieus karakter kenmerken.

de verschillen tussen homeopatische en antroposofische middelen inhoudelijk zijn gelegen in het feit dat de ene leer vooral gebaseerd is op verdunning van elemantaire stoffen (homeopathie) en de antroposofie, die gebaseerd is op de Leer van R. Steiner.

het gaat om twee verschillen inzichten met raakvlakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Homeopathie, hier gaat het ook niet zomaar over verdunnen, maar over Verdunnen met een hoofdletter. Het zover verdunnen dat er van het oorspronkelijk stof geen molecuul meer over is. De werking van deze medicijnen is dus gelijk aan dat van een placebo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
JackB ik ben er helemaal met eens.Ik laat mij en wil mij ook in toekomst niet vergiftigen door de chemische shit,daarom gebruik al jaren homeopathie als ik kleine klachten heb,natuurlijk werkt altijd beter als chemisch.Leuk dat je ook zo denkt.Groetjes

Andere antwoorden (1)

De antroposofie maakt gebruik van verschillende geneesmethode waaronder ook de homeopathie.

Waar ik je op wil wijzen is dat de homeopathie welke je zegt zelf te gebruiken waarschijnlijk "de complexe homeopathie" is (van bijvoorbeeld VSM) en dat er ook nog een andere vorm bestaat, namelijk "de klassieke homeopathie". Om deze goed te kunnen toepassen is veel kennis en ervaring nodig.

Hiervoor moet je dus op zoek naar een een goede (navragen) klassiek homeopaat (in ieder geval aangesloten bij de NVKH) of naar een homeopathisch arts (een arts die naast z'n "gewone" universitaire artsen opleiding nog een 4 of 5 jaar heeft doorgeleerd). Ik denk dat je dan de beste kans op genezing zult vinden.