Weet iemand wat deze bruine aanslag kan zijn op mijn tanden?

Tandvlees ziet er verder prima uit.

Picture for question
2 jaar geleden
in: Gebit
2.3K
ronron1212
2 jaar geleden
Rook je soms?
GGeert94
2 jaar geleden
al 2 weken niet meer
ronron1212
2 jaar geleden
Wel gerookt dus
GGeert94
2 jaar geleden
ik heb inderdaad paar jaar gerookt, maar ben pas 27 en niet dat ik al 40 jaar rook
HannekeJanssen
2 jaar geleden
2 weken gestopt is pas kort, de schade aan aan je gebit is dan nog niet weg...

Antwoorden (1)

Uitwendige verkleuringen ontstaan doordat kleurstoffen uit voedings- en genotmiddelen in de tandplak (het wit-gelige laagje op tanden en kiezen) dringen. Dit gebeurt onder andere door het drinken van koffie, thee en rode wijn. Ook roken is een oorzaak van verkleuringen.
2 jaar geleden
GGeert94
2 jaar geleden
en zelfs met poetsen kan dit blijven?