wat doen tegen blijvende tandontsteking?

heb al 3 weken tandpijn, tandarts wilt hem er niet uithalen, hij zegt altijd we zullen daarna zien ik neem ibuprofen 500 en clindamycine eg 300 mg, ma pijn blijft, en wijsheidstand doet ook pijn, kan nimeer tegen de pijn :'(

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
5.8K

Antwoorden (4)

Maak zo spoedig mogelijk een afspraak met de mondhygiënist, deze pijnstillers mag je maximaal 10 dagen in de hoogste dosering gebruiken zonder doktersadvies. De mondhygiënist bekijkt je mondholte anders dan de tandarts, geeft je advies over het voorkomen van tand- kies- en tandvleesproblemen. Maar kan ook de toestand van je tandvlees in kaart brengen, waarna hij/zij je advies op maat kan geven over het verzorgen van tanden, kiezen en tandvlees. Hij/zij geeft in jouw geval ook tips/advies over pijnbestrijding (al mag hij/zij geen geneesmiddelen voorschrijven.
Zorg ook dat je onder controle bij je tandarts blijft, geef duidelijk aan wat je voelt en hoe erg de pijn is.
Beterschap.

Toegevoegd na 5 minuten:
Een mondhygiënist kan op tijd ingrijpen, om te voorkomen dat je je tanden en kiezen vroegtijdig verliest.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb straffere medicatie gekregen,zolang het ontstoken is kan er niks aan gedaan worden, ja tenzij ge tegen heel veel pijn kunt, als de ontsteking weg is gaat hij eruit
Vraag of een foto gemaakt kan worden, daar kun je zien of het om een ontsteking gaat. Zelf kun je er niet veel tegen doen. Antibiotica gebruiken en eventueel naar een andere tandarts gaan, wanneer je eigen tandarts je te lang laat lopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heeft hij al is gedaan, en het was een onsteking, tblijft ontstoken, paar weken beter en altijd zoo opnieuw, als hij er deze keer niks aan doet dan naar andere tandarts, ik heb maagklachten van de medicatie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In dat geval zou ik meteen naar een andere tandarts gaan. Als je eerst bij je eigen tandarts gaat ben je weer een week verder.
Of vraag een second opinion bij een andere tandarts na overleg met je verzekeraar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet dat het als huis tuin keukenmiddeltje klinkt. Maar ik weet (uit ervaring van mezelf en anderen) dat dagelijks spoelen met kamille de ontsteking verminderd. Het is gevaarlijk te trekken wanneer je een ontsteking heb dus ik snap je tandarts wel maar begrijp dat het voor ju ondraaglijk word om zo rond te lopen. Ibuprofen werkt niet altijd, spoelen met kamille en zo nu en dan zoutwater zou al een heel stuk moeten helpen. (kamille kan ook gewoon door kamillethee te trekken, niet doorslikken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb dat niet in huis, overdag heb ik ni zoveel pijn, maar s'avonds en s'nachts wel, nu heb ik ook pijn, ibuprofen is op, heb nog van die blauwe die ontstekingsremmers,maar veel helpen ze nimeer, zolang het ontstoken is kan de tandarts niks doen,ik loop de muren op ;(