Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat maakt het dat sommige mensen op een ijsje kunnen kauwen en sommige mensen al gruwelen bij het idee?

None

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben niet helemaal duidelijk geweest maar wat in je tanden zorgt ervoor dat je wel of niet tegen die kou kan?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Sommigen kunnen tegen kou op hun tanden dus denken er niet bij na, en andere die kunnen er echt slecht tegen en voelen het bijna bij zich zelf.

Toegevoegd na 40 minuten:
Het komt door je zenuw omdat in elke tand een zenuw uiteinde zit. Het verschilt per mens of je het erg voelt of niet, maar ook aan de verzorging van je gebit. Als je tand slijt zit er minder tand om de zenuw heen en voel je het snel/erger. Maar daar hoeft het niet perse aan te liggen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De gevoeligheid van je tanden en kiezen.

Ik kauw er gewoon op met mn kiezen. Boventanden gaat, ondertanden niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alle mensen hebben even gevoelige tanden.
Ook hebben sommige mensen beschadigde tanden waardoor de zenuw dichter aan het oppervlak zit zodat een ijsje meer invloed op de zenuw heeft.
Ikzelf heb in het algemeen geen probleem met ijs op mijn tanden en kiezen, maar 1 bepaalde kies is juist weer heel gevoelig. Als ik op een ijsje kauw dan vermijd ik die kant van mijn gebit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommigen (kunstgebit) kunnen dat zonder problemen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding