Kan je over een chronische verkoudheid heen groeien?

Soms merk ik er helemaal niks van en hoef ik een lange tijd mijn neus niet te snuiten, maar soms dan ben ik echt verkouden dat ik om de minuut mijn neus moet snuiteb.
Dus eigenlijk gewoon zoals het bij iedereen is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, je kan er over heen groeien! Het kan, maar kan ook niet!! Zo te lezen is het echter niet chronisch, maar je hebt er gewoon erge last van als je het hebt. Succes

Tja, wat is chronische verkoudheid? Waarschijnlijk ben je gewoon heel vaak verkouden, als ik jouw omschrijving goed begrepen heb. Heel erg lastig! Uit eigen ervaring weet ik hoe... Afijn, er overheen groeien gaat waarschijnlijk niet vanzelf. Je zult er wat voor moeten doen. Allereerst is het belangrijk dat je ermee naar een huisarts gaat. Misschien is het iets heel onschuldigs, maar je kunt het maar beter zeker weten. Als er medisch niets met je aan de hand is kan het zijn dat je een verlaagde weerstand hebt en steeds opnieuw koutjes oppakt. Maar waardoor heb je een verlaagde weerstand. Je zou eens kunnen proberen of een hoge dosering vitamine C werkt. Er zijn 1000 mg- pillen te koop, gewoon bij de drogist. Daarvan mag je, op de dagen dat je verkouden bent, best 2 innemen. Wat je niet nodig hebt plas je gewoon weer uit. Maar ook dat is symptoombestreiding, want waarom heb jij meer vitamine C nodig dan gemiddeld? Wat is er aan de hand? Je zou verder kunnen kijken naar je algehele geestelijke en lichamelijke toestand. Ik raad je aan contact op te nemen met een alternatief genezer zoals een acupuncturist of een holistisch therapeut om op zoek te gaan naar de oorzaak. Zoek wel iemand uit waarbij je tijdens de intake een vertrouwensbasis voelt en waar je serieus genomen wordt met wat op het eerste oog misschien een akelig akkefietje is. Zoals ik al zei heb ik er zelf ook ervaring mee. Bij mij bleek een onderliggende oorzaak te liggen in een candida-infectie, waarvoor ik nu een gist- en suikervrij dieet volg, waar ik helemaal van opgeknapt ben. Die verkoudheden zijn verleden tijd, en tegelijkertijd ben ik van veel ernstiger klachten afgeholpen (fibromyalgie en migraine). Verkoudheden waren dus een symptoom van een onderliggende oorzaak. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Want al is het 'maar' een verkoudheidje, het is knap lastig!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100