Hallo, Wat is de geschiedenis van haarvlechten.

Voor haarverzorging werkstuk hebben wij dat nodig, maar geen duidelijke uitleg! Help me.:$

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Haarvlechten bestaat al sinds de Steentijd (24.000 tot 22.000 v. Chr.)

Er zijn bewijzen dat toenmalige vrouwen een oog hadden voor schoonheid en aantrekkelijkheid. De Venus van Willendorf is hier een mooi voorbeeld van. Op dit beeldje, dat in 1908 door Josef Szombathy bij Willendorf in Oostenrijk werd gevonden, is duidelijk te zien dat het haar in die tijd werd ingevlochten en vervolgens in zeven rijen straks langs elkaar in een cirkelvorm om het hoofd werd gelegd om aan de achterzijde van het hoofd te eindigen in twee halve banden.

Wellicht werd hier zelfs al deels gebruik gemaakt van de techniek die wij nu de Franse vlechttechniek noemen. De allerbovenste cirkel had de vorm van een rozet.

Lees meer hieronder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Afgaande op de vraagstelling zou ik zeggen dat deze uitleg veel te duidelijk is....!
Ook omdat het handig was ,tijdens jacht enz langzaam steeds mooier en fraaier zo wel bij mannen als vrouwen